06-01-2013 / Ayman van Bregt

In 2012 introduceerde Twitter interactieve elementen voor tweets.  De techniek heet ‘Twitter Cards’ en meer over deze functionaliteit is te lezen in het artikel ‘Twitter Cards biedt nieuwe interactiemogelijkheden voor bedrijven‘. Op basis van de techniek achter Twitter cards, biedt ThingLink een interactieve ervaring voor afbeeldingen die op Twitter worden geplaatst. Er worden iconen toegevoegd aan afbeeldingen waarmee extra informatie kan worden getoond. Het is ook mogelijk om de iconen te linken aan andere social media profielen van bijvoorbeeld FacebookPinterest of YouTube. Daarnaast is het mogelijk om de iconen te linken aan een externe webpagina of de contactpagina van jouw eigen website.

Interactieve afbeeldingen toevoegen op Twitter aan tweets met ThingLink

De mogelijkheid om een afbeelding/foto interactief te maken (zie afbeelding hieronder en de tweet bovenaan dit artikel) geeft merken en bedrijven de mogelijkheid om mensen gericht naar andere kanalen te sturen. ThingLink kan marketeers helpen een interactief element toe te voegen aan afbeeldingen. Hierdoor wordt het mogelijk om een beleving te creëren die de aandacht en interesse kan wekken bij de doelgroep. Een afbeelding wordt met de oplossing van ThingLink een platform op zichzelf.

Uitgebreide uitleg hoe ThingLink werkt

Verdere uitleg over de werking van ThingLink is te vinden in de Slideshare presentatie die hieronder is weergegeven: