05-10-2016 / Ayman van Bregt

Twitter heeft een nieuwe wijze voor adverteerders geïntroduceerd om advertentiecampagnes te optimaliseren voor website conversies.
De introductie van deze nieuwe advertentie doelstelling moet adverteerders helpen effectiever hun marketingbudget in te zetten. In dit artikel worden de nieuwe mogelijkheden voor website conversies op Twitter toegelicht.

Twitter advertenties optimaliseren voor website conversie

Eind september werden de nieuwe website conversies voor Twitter advertenties geïntroduceerd. Met behulp van de nieuwe advertentiedoelstelling voor website conversies kunnen adverteerders de impact van hun marketingbudget vergroten zonder directe toename van kosten (kosten-efficiënte conversies). Een advertentiecampagne gericht op conversies, wordt met de nieuwe mogelijkheden automatische geoptimaliseerd voor betere prestaties op basis van Twitter data. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van de Twitter Website Tag die adverteerders in staat stelt om niet alleen de campagne te optimaliseren, maar ook de impact beter te meten via het Twitter Audience Platform. De onderstaande afbeelding geeft inzicht in de mogelijke website conversies die ingesteld kunnen worden:

Introductie nieuwe website conversies voor Twitter advertenties

Op dit moment zijn de nieuwe website conversies alleen beschikbaar voor enkele adverteerders in de Verenigde Staten. Twitter geeft aan dat de komende maanden de functie beschikbaar zal worden voor adverteerders in andere regio’s. Adverteerders die willen zien of de website conversies al beschikbaar zijn kunnen dit controleren via ads.twitter.com/getstarted.