Tips voor de inzet van Twitter bij evenementen

Twitter tips bij evenementen

Twitter is voor veel gebruikers een inspiratiebron door de hoeveelheid aan informatie en inzichten die er gedeeld worden. Belangrijke (nieuws)gebeurtenissen, grote evenementen en televisieprogramma’s met een groot bereik trekken daarom ook veel aandacht op Twitter. Voor merken en bedrijven die Twitter willen inzetten bij evenementen staan in dit artikel een aantal praktische tips op een rij.

Tips voor de inzet van Twitter bij evenementen

Tal van verschillende evenementen in de wereld zoals sport, mode en muziek trekken op Twitter een specifieke doelgroep die op de hoogte wil blijven. Door te onderzoeken welke evenementen jouw doelgroep interessant vindt, kun je in gesprek gaan met een relevante doelgroep tijdens de voor hun belangrijke momenten. Twitter geeft zelf de volgende tips om als bedrijf of merk Twitter in te zetten rond gebeurtenissen en evenementen:

  • Evenementen vinden via de Twitter eventkalender
    Twitter biedt adverteerders een gratis eventkalender aan om evenementen te ontdekken. Op deze manier kun je bepalen welke evenementen relevant zijn om je vanuit het bedrijf of merk op te richten.
  • Bouw de interactie op naar het evenement toe
    Om Twitter bij evenementen succesvol in te zetten is het van belang hier tijdig mee te beginnen. 30 dagen voordat het evenement plaatsvindt meet Twitter al de tweets van gebruikers over dit evenement zodat je hier in een vroeg stadium al op aan kunt sluiten via de Event targeting-functie.
  • Creëer extra zichtbaarheid tijdens hoogtepunten van evenementen
    Een bedrijf of merk wil maximale zichtbaarheid tijdens een evenement. In de veelheid aan Tweets kan het daarom interessant zijn om op het hoogtepunt van het evenement gebruik te maken van een ‘promoted tweet‘ om de zichtbaarheid te vergroten.

 

In het artikel ‘A guide to event targeting on Twitter‘ zijn nog meer tips te vinden hoe Twitter bij evenementen optimaal ingezet kan worden.