13-11-2013 / Ayman van Bregt
Adverteerders op Twitter die Promoted Tweets inzetten kunnen deze sinds half oktober inplannen, blijkt uit een blogpost van Twitter. Op deze manier kunnen adverteerders op Twitter gerichter tweets delen en de gewenste doelgroep bereiken. In dit artikel een overzicht met de mogelijkheden van de in te plannen Promoted Tweets en een stappenplan om dit te doen.
Twitter laat adverteerders tweets inplannen
De mogelijkheid om tweets in te plannen geeft adverteerders de mogelijkheid om ieder moment van de dag een tweet uit te sturen die vooraf bepaald kan worden. Op deze manier kan een bedrijf onafhankelijk van de beschikbaarheid van personeel (bijvoorbeeld in het weekend, de avonden, tijdens vakanties en op feestdagen) altijd zorgen voor tweets. Ook tijdens nieuwe productlanceringen of evenementen waarbij het hectisch kan zijn kan er vooraf gezorgd worden voor een goede inplanning van de te verzenden tweets gedurende het evenement of als ondersteuning van de campagne. Het inplannen van tweets is beschikbaar voor alle adverteerders op Twitter wereldwijd. Tweets inplannen kan eenvoudig door het uitvoeren van het volgende stappenplan:
Stappenplan Promoted Tweets inplannen voor adverteerders
Een tweet inplannen kan eenvoudig aan de hand van de volgende stappen
Stappenplan Promoted Tweets inplannen: Stap 1
Ga naar de Twitter-website voor adverteerders: Ads.twitter.com.
Stappenplan Promoted Tweets inplannen: Stap 2
Klik rechts bovenaan de pagina op de blauwe ‘Tweet’-knop.
Stappenplan Promoted Tweets inplannen: Stap 3
Er verschijnt een nieuw venster (‘Tweet Box’) waar je de tweet kunt invoeren en kunt kiezen wanneer deze verzonden moet worden. Het is hierbij mogelijk om maximaal één jaar vooruit tweets in te plannen met een verzendmoment tot op de minuut nauwkeurig.