03-04-2013 / Ayman van Bregt

Twitter introduceert nieuwe business-site om zakelijk Twitter te gebruikenVorig jaar lanceerde Twitter verschillende advertentiemogelijkheden voor het MKB. Met een vernieuwde website genaamd ‘Twitter for Business‘ wil Twitter zzp’ers, ondernemers, kleine en grote bedrijven leren hoe Twitter op zakelijk gebied kan helpen bij het ondersteunen van marketingactiviteiten.

Nieuwe indeling voor ‘Twitter for Business’ website

De vernieuwde ‘Twitter for Business‘ website kent een nieuwe indeling met meer overzicht en nieuwe content die hulp biedt en inzicht geeft in de waarde van Twitter voor bedrijven. Op de website worden de volgende onderdelen overzichtelijk gepresenteerd:

  • Basics
    De ‘Twitter-basics‘ omvatten een uitleg met begrippen over de werking van Twitter. Ook wordt uitgelegd hoe je aan de slag kunt gaan met Twitter en zijn er tips om het meeste uit het tweeten te halen.
  • Build your community
    Het onderdeel Build your community geeft tips hoe je het perfecte Twitter-profiel kunt opstellen, meer volgers kunt krijgen en het Twitter-account met andere verantwoordelijken goed kunt organiseren en managen.
  • Marketing with Twitter
    Het onderdeel Marketing with Twitter geeft tips om de marketingprocessen toe te passen op Twitter. Hieronder vallen onder andere het focussen op specifieke doelgroepen (targetten), het meten en verantwoorden van resultaten (analytics) en het actiematig inzetten van Twitter voor marketingdoeleinden (campagnes en promotie).
  • Ad products
    Het onderdeel Twitter Ad products is het commerciële deel van de website waarbij de advertentieproducten van Twitter aandacht krijgen. De advertentieproducten vallen uiteen in twee categorieën. De eerste categorie ‘Twitter Ads self service‘ betreffen Promoted Accounts en Promoted Tweets. De tweede categorie ‘Twitter Ads full service‘ is gericht op adverteerders met structureel grotere budgetten en betreffen naast Promoted Accounts en Promoted Tweets ook Promoted Trends.
  • #Success
    Het onderdeel #Success geeft toegang tot meer dan 60 cases (succesverhalen) over hoe merken, winkels, bekende personen, enzovoorts Twitter hebben ingezet en daar goede resultaten mee hebben behaald.

Om bij te blijven heeft Twitter ook een blog waar specifiek geschreven wordt over de ontwikkelingen gericht op adverteerders; Advertising.twitter.com.

 

Introductievideo Zakelijk Twitter gebruiken met ‘Twitter for Business’

Met behulp van de onderstaande video wil Twitter duidelijk maken wat de verschillende advertentieproducten kunnen betekenen voor het zakelijk inzetten van Twitter. Het zakelijk gebruik van Twitter komt al tot uiting in de titel van de video; “What can your business do…in just 140 characters?

NSMA-artikelen over Twitter advertentieproducten

Het afgelopen jaar introduceerde Twitter al diverse nieuwe mogelijkheden met betrekking tot het adverteren op Twitter. Onderstaande artikelen van de Nederlandse Social Media Academie geven meer inzicht in deze Twitter advertentiemogelijkheden:

 

Business halen uit Twitter met de Social Media Praktijkgids Twitter gevorderden

Mocht je niet willen adverteren, maar wel meer business willen halen uit Twitter? Bekijk dan onze ‘NSMA Praktijkgids Twitter gevorderden‘. In deze social media praktijkgids leer je om opdrachten te halen en nieuwe klanten te vinden via het Twitter-platform met behulp van gratis instrumenten en aan de hand van een gestructureerd stappenplan.