25-09-2017 / Ayman van Bregt

LinkedIn heeft een nieuw hulpmiddel beschikbaar gesteld om marketeers meer inzicht te geven in de eigen website bezoekers. Met behulp van de LinkedIn Website Demographics kunnen rapportages worden gemaakt die inzicht bieden in welke groep(en) professionals een website bezoeken. In dit artikel staan de mogelijkheden van LinkedIn Website Demographics op een rij.

Inzicht in website bezoekers met LinkedIn Website Demographics

Business-to-Business marketeers kunnen veel waarde halen uit de nieuwe LinkedIn Website Demographics. Google Analytics en andere website analyse tools bieden inzicht in het websitebezoek, maar de toevoeging die LinkedIn met haar data biedt is uitgebreid en daardoor zeer waardevol.
De gratis rapportagetool LinkedIn Website Demographics maakt het voor bedrijven eenvoudiger om te achterhalen of de juiste doelgroep ook de website bezoekt. LinkedIn Website Demographics gebruikt data van meer dan 500 miljoen LinkedIn gebruikers om inzichten te bieden.

Via de LinkedIn Campagne Manager kunnen marketeers data raadplegen over hun sitebezoekers op basis van de volgende onderdelen:

  • Aantal jaren werkervaring
  • Bedrijf
  • Bedrijfsgrootte
  • Functietitel
  • Geografische Locatie
  • Land
  • Sector
  • Type functie

De onderstaande afbeelding van LinkedIn laat de werking van Website Demographics zien:


De functie is gratis beschikbaar voor LinkedIn gebruikers met een LinkedIn Campagne Manager account.

 

Meer leren over LinkedIn en andere social media? Meld je dan aan voor de wekelijkse NSMA nieuwsbrief!

Elke maand onze laatste tips & tricks ontvangen per mail? Abonneer je dan op onze NSMA Social Media Nieuwsbrief hieronder.

De nieuwsbrief wordt automatisch samengesteld en verzonden. We gaan vertrouwelijk met je persoonsgegevens om.