04-11-2013 / Ayman van Bregt
Met meer dan 850.000 bedrijven in Nederland en meer dan 116.000 LinkedIn bedrijfspagina’s van Nederlandse bedrijven, zijn er nog veel kansen voor bedrijven op LinkedIn. De cijfers zijn afkomstig uit de Nederlandse LinkedIn Monitor die onderzoek deden naar het gebruik van het online sociale netwerk voor professionals door Nederlandse bedrijven. In dit artikel de belangrijkste kansen op LinkedIn voor bedrijven op een rij, aan de hand van de inzichten uit de Nederlandse LinkedIn Monitor.
Kansen op LinkedIn voor bedrijven
- LinkedIn heeft ondertussen meer dan 4,5 miljoen Nederlandse gebruikers en uit onderzoek van LinkedIn blijkt dat 88% geïnteresseerd is in het volgen van en op de hoogte blijven van nieuws van bedrijven en merken op LinkedIn.
- 82% van de LinkedIn bedrijfspagina’s heeft minder dan 50 volgers.
- De top 3 LinkedIn bedrijfspagina’s op basis van het aantal volgers zijn ABN Amro, Rabobank en ING.
- De top 100 adverteerders in Nederland met een LinkedIn bedrijfspagina zet met name LinkedIn in voor wervingsdoeleinden en niet als ondersteuning van marketing en communicatie.
- 37% van de bedrijven en merken met een LinkedIn bedrijfspagina plaatst regelmatig updates op de bedrijfspagina.
Infographic LinkedIn Monitor: Kansen op LinkedIn voor bedrijven
Meer achtergrondinformatie en inzichten van de LinkedIn Monitor zijn te lezen in de onderstaande infographic:
Handleiding LinkedIn bedrijfspagina maken om praktisch aan de slag te gaan met LinkedIn
De Nederlandse Social Media Academie biedt bedrijven, merken en organisaties die praktisch aan de slag willen met een LinkedIn bedrijfspagina hulp door de Handleiding LinkedIn bedrijfspagina maken. Deze NSMA praktijkgids is een concrete handleiding voor een LinkedIn bedrijfspagina waarmee je stap voor stap met duidelijke voorbeelden en afbeeldingen een LinkedIn bedrijfspagina optimaal in kunt richten.
Bekijk de NSMA Praktijkgids LinkedIn bedrijfspagina maken in onze webwinkel.