19-05-2014 / Ayman van Bregt
LinkedIn heeft de kwartaalcijfers gepubliceerd over het eerste kwartaal 2014 op het eigen LinkedIn-blog. De omzet steeg met 46% ten op zichte van dezelfde periode in 2013. In dit artikel een overzicht van de omzetcijfers van LinkedIn in het eerste kwartaal van 2014.
Kwartaalcijfers Linkedin omzet 2014
Het LinkedIn verdienmodel bestaat uit drie pijlers; Premium subscriptions, Marketing solutions en Talent solutions. Een uitgebreide uitleg over het LinkedIn verdienmodel is te vinden in het artikel ‘Uitleg over het LinkedIn verdienmodel‘. De belangrijkste cijfers die door LinkedIn werden gepresenteerd staan hieronder weergegeven:
- LinkedIn had een omzet van $473,2 miljoen (46% groei ten opzichte van 2013);
- LinkedIn boekte een winst van $116.7 miljoen (25% van de omzet);
- De opbrengsten per aandeel kwamen neer op $0,11 ten opzichte van $0,20 in 2013;
- De inkomsten uit LinkedIn Talent Solutions kwamen uit op $275,9 miljoen, een stijging van 50% ten opzichte van 2013 (Talent Solutions vertegenwoordigt 58% van de totale LinkedIn omzet);
- De inkomsten uit LinkedIn Marketing Solutions kwamen uit op $101,8 miljoen, een stijging van 36% ten opzichte van 2013 (Marketing Solutions vertegenwoordigt 22$ van de LinkedIn totale omzet);
- De inkomsten uit Premium Subscription (betaalde LinkedIn abonnementen) kwamen uit op $95,5 miljoen, een stijging van 46% ten opzichte van 2013 (Premium Subscriptions vertegenwoordigt 20$ van de totale LinkedIn omzet).
Meer informatie over de kwartaalcijfers van de LinkedIn omzet voor het eerste kwartaal 2014 is te lezen in deze LinkedIn-blogpost en te zien in de onderstaande LinkedIn slideshare-presentatie.