Uitleg over het LinkedIn verdienmodel

LinkedIn heeft verslag uitgebracht van de omzet over het afgelopen kwartaal. Uit de blogpost ‘LinkedIn’s Q2 2013 Earnings Call‘ blijkt dat de omzet van LinkedIn gestegen is met 59% naar 363,7 miljoen dollar met een nettoresultaat van 3,7 miljoen. Waar komen precies de inkomsten vandaan? In dit artikel een overzicht van het LinkedIn verdienmodel en hoe de omzet van LinkedIn is opgebouwd.

De verdienmodellen van LinkedIn

Het LinkedIn verdienmodel is gestoeld op drie pijlers te weten ‘Premium Subscriptions‘, ‘Marketing Solutions‘ en ‘Talent Solutions‘.

  • LinkedIn verdienmodel – Premium Subscriptions
    De omzet van LinkedIn Premium Subscriptions kwam in totaal uit op $73 miljoen (een groei van 68% ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2012). Premium subscriptions vertegenwoordigen 20% van de LinkedIn omzet.
  • LinkedIn verdienmodel – Talent Solutions
    De omzet van LinkedIn Talent Solutions kwam in totaal uit op $205.1 miljoen (een groei van 69% ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2012). Talent Solutions vertegenwoordigen 56% van de LinkedIn omzet.
  • LinkedIn verdienmodel – Marketing Solutions
    De omzet van LinkedIn Marketing Solutions kwam in totaal uit op $85.6 miljoen (een groei van 36% ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2012). Marketing Solutions vertegenwoordigen 24% van de LinkedIn omzet.

 

Infographic: LinkedIn verdienmodel

De Amerikaanse website Business Insider laat in de onderstaande grafiek zien hoe het LinkedIn verdienmodel is opgebouwd uit de LinkedIn producten Premium Subscriptions, Marketing Solutions en Talent Solutions.
De opbouw van het LinkedIn verdienmodel

 

De omzet van LinkedIn

Onderstaande LinkedIn slideshare geeft inzicht in het LinkedIn verdienmodel en de financiële resultaten van het tweede kwartaal van 2013. De twee belangrijkste feiten uit de presentatie zijn dat:

  • De omzet van LinkedIn van $228.2 miljoen (tweede kwartaal 2012) gestegen is naar $363.7 miljoen in het tweede kwartaal van 2013. Dit vertegenwoordigt een omzetgroei van 59%.
  • De netto-inkomsten van LinkedIn van $2.8 miljoen (tweede kwartaal 2012) gestegen zijn naar $3.7 miljoen in het tweede kwartaal van 2013.