19-02-2012 / Ayman van Bregt

ITweetLive is een tool waarmee je op Twitter groepen van personen kunt identificeren die voor jouw merk of product / dienstverlening interessant kunnen zijn. ITweetLive helpt je om je organisatie als merk meer zichtbaar te maken op een persoonlijke manier via Twitter gericht op groepen van mensen. Organisaties die Twitter gebruiken en hierbij te maken krijgen met grote doelgroepen, hebben soms moeite om één op één conversaties aan te gaan met mensen. iTweetLive helpt bij het gericht lokaliseren van de relevante doelgroepen en biedt functies waarmee op een tijdbesparende manier gecommuniceerd kan worden. Of je nu als merk Twitter inzet voor promotiecampagnes, branding of naamsbekendheid, je kunt gerichter contact maken met ITweetLive.

Wat biedt ITweetLive?

ITweetLive biedt verschillende functionaliteiten aan die allemaal gratis te gebruiken zijn. Hieronder zijn de belangrijkste functies van de tool op een rij gezet:

De basis is dat je een zoekopdracht ingeeft van trefwoorden die je wilt monitoren via Twitter.

  • Op basis van de zoekopdrachten die je hebt ingevoerd, worden sugegsties gedaan over hoe je het beste de conversatie aan kunt gaan;
  • Als je gebruik maakt van meerdere Twitter-accounts kun je deze allemaal toevoegen;
  • Zoekopdrachten kunnen gekoppeld worden aan een locatie-filter (geolocatie);
  • Op basis van de zoekopdrachten die je hebt ingevoerd worden suggesties gedaan hoe je het best kunt antwoorden;
  • Behalve de mogelijkheid om één op één conversaties aan te gaan, kun je ook bepaalde tweets naar een geselecteerde groep mensen sturen wat tijdwinst oplevert;
  • ITweetLive heeft een tool om invloedrijke personen zichtbaar te maken (op basis van Klout en PeerIndex);
  • Als je een weblog hebt kun je met ITweetLive op basis van RSS je nieuwsberichten automatisch koppelen zodat deze ook gedeeld worden via Twitter.

 

Hoe werkt ITweetLive?

ITweetLive heeft een YouTube-kanaal waar video’s te vinden zijn waarmee je meer kunt leren over de mogelijkheden.