03-06-2015 / Ayman van Bregt

Lancering Twitter 'official partner' programmaTwitter heeft een ‘official partner’ programma gelanceerd om bedrijven en organisaties te helpen bij het behalen van meer resultaten op Twitter. De partners in het programma worden erkend door Twitter op basis van hoogwaardige producten, kennis en dienstverlening. In dit artikel staan de belangrijkste onderdelen van het ‘official partner’ programma op een rij.

Twitter lanceert ‘official partner’ programma

Met de lancering van het Twitter ‘official partner’ programma worden strategische partners uit het ‘Twitter Certified Products‘ programma en uit het ‘Twitter Marketing Platform Partner‘ programma samengebracht.
In een blogpost geeft Twitter aan dat de partners garant staan voor aantoonbare praktijksuccessen op Twitter voor bedrijven en organisaties met aansluitende producten en dienstverlening.
De partners in het Twitter ‘official partner’ programma zijn vermeld en te vinden op een speciale website genaamd Twitter Partner Marketplace. De partners in het programma kunnen bedrijven en organisaties helpen bij de volgende doelstellingen:

  • Vergroten van het succes van Twitter campagnes;
  • Inzichten halen uit data van Twitter-gebruikers en tweets;
  • Effectievere marketinginzet van Twitter;
  • Analyse van Twitter analytics;
  • Interactie vergroten op Twitter;
  • Content curatie;
  • Advertentietechnologie;
  • Et cetera.

De eerste consultancypartner in het programma voor Twitter is IBM dat onlangs een strategische samenwerking met Twitter heeft opgezet.

Meer informatie over het Twitter ‘official partner’ programma is vinden op deze website.