19-05-2016 / Ayman van Bregt
LinkedIn was in 2012 slachtoffer van een inbraak waarbij informatie van miljoenen LinkedIn accounts werd gestolen. Gister bleek, dat er bij deze diefstal nog veel meer informatie gestolen te zijn. In dit artikel staan de LinkedIn maatregelen naar aanleiding van deze hack op een rij.
Deze week blijkt dat er bij deze diefstal nog veel meer informatie gestolen is. Wat kun je als gebruiker doen en welke maatregelen neemt LinkedIn? In dit artikel staan de LinkedIn maatregelen naar aanleiding van deze hack op een rij.
LinkedIn treft maatregelen na hack van meer dan 100 miljoen accounts
Toen in 2012 duidelijk werd dat LinkedIn slachtoffer was geworden van een diefstal werden alle betrokken LinkedIn gebruikers verplicht om het account te resetten en van een nieuw wachtwoord te voorzien.
Gisteren werd duidelijk dat de diefstal destijds op een veel grotere schaal heeft plaatsgevonden. Er zijn gegevens van meer dan 100 miljoen LinkedIn gebruikers ontvreemd, wat neerkomt op bijna 25% van het totale aantal gebruikers.
LinkedIn neemt maatregelen om betrokken gebruikers te informeren over op welke manier zij het wachtwoord van hun LinkedIn account kunnen (en moeten) aanpassen.
Voor LinkedIn gebruikers die zelf maatregelen willen nemen biedt LinkedIn hier uitgebreide informatie voor aan in het LinkedIn helpcentrum met uitleg voor het instellen van een dubbele verificatie en het opstellen van een sterk wachtwoord.
In het artikel ‘Zorg voor een veilig LinkedIn wachtwoord‘ staan diverse tips op een rij voor een veilig LinkedIn wachtwoord.
Bron afbeelding: SEO-E.com