06-11-2017 / Ayman van Bregt

Het betaalde LinkedIn Premium wordt uitgebreid met nieuwe functies. Met behulp van de nieuwe functie ‘peer benchmarking’ wordt het mogelijk om bedrijven op het online sociale netwerk voor professionals gerichter te volgen. Dit artikel geeft een toelichting op toevoeging van nieuwe functies aan het LinkedIn Premium programma.

LinkedIn Premium uitgebreid met ‘Peer Benchmarking’

LinkedIn wil met de uitbreiding van de LinkedIn Premium professionals helpen tijd te besparen  bij het vergaren van inzichten over de eigen sector en concurrenten. De peer benchmarking-functie geeft gebruikers inzicht in hoe een organisatie zich ontwikkeld als een specifieke LinkedIn bedrijfspagina wordt bekeken. De informatie is beschikbaar voor betalende LinkedIn gebruikers met een abonnement op Premium Business, Sales Navigator of Talent Solutions.

Peer benchmarking geeft LinkedIn Premium-gebruikers de volgende inzichten:

  • Ontwikkeling in het aantal medewerkers over een periode van de afgelopen 6 maanden tot afgelopen 2 jaar;
  • Verdeling van personeel over functiegroepen zoals hr, marketing, sales etc.;
  • Totaal aantal openstaande vacatures in vergelijking met concurrentie.

Met de nieuwe toevoeging aan LinkedIn Premium, streeft LinkedIn ernaar om gebruikers een beter onderbouwd beeld te geven of het bedrijf goede resultaten behaalt in vergelijking met de concurrentie zonder dat er veel tijd nodig is om het te onderzoeken. De nieuwe LinkedIn Premium functie is beschikbaar voor betaalde LinkedIn gebruikers via desktop en zal binnenkort ook via de mobiele apps beschikbaar zijn.

Meer leren over LinkedIn en andere social media? Meld je dan aan voor de wekelijkse NSMA nieuwsbrief!

Elke maand onze laatste tips & tricks ontvangen per mail? Abonneer je dan op onze NSMA Social Media Nieuwsbrief hieronder.

De nieuwsbrief wordt automatisch samengesteld en verzonden. We gaan vertrouwelijk met je persoonsgegevens om.