
28-09-2015 / Ayman van Bregt
De LinkedIn Social Selling Index (SSI) is beschikbaar voor alle LinkedIn leden. Professionals krijgen met de Social Selling Index inzicht in de score die de professionele identiteit van het LinkedIn profiel weergeeft. In dit artikel staan de mogelijkheden van de LinkedIn Social Selling Index op een rij.
LinkedIn Social Selling Index (SSI) maakt score professionele identiteit zichtbaar
Sinds vorige maand is de LinkedIn Social Selling Index publiekelijk beschikbaar. De SSI stelt LinkedIn gebruikers in staat om hun ‘personal branding’ via LinkedIn te verbeteren en zo de eigen organisatie beter te vertegenwoordigen op LinkedIn. De LinkedIn Social Selling Index-score is opgebouwd aan de hand van vier categorieën:
- Professional Brand (zichtbaarheid in het netwerk door de activiteiten);
- Finding People (het vinden van potentiële klanten of andere personen die van zakelijk belang zijn);
- Engaging with insights (dankzij inzichten van LinkedIn effectiever LinkedIn inzetten);
- Building Relationships (Relaties uitbouwen en het effectief uitbreiden van het netwerk op LinkedIn).
De scores op deze vier categorieën (per categorie maximaal 25) geeft een score tussen de 0 en de 100. Gebruikers van LinkedIn krijgen toegang tot een dashboard waarmee bekeken kan worden hoe het ervoor staat met de eigen professionele identiteit, groei van het netwerk en de interactie met connecties op LinkedIn.
De LinkedIn Social Selling Index is met name een prettig instrument voor sales professionals en andere professionals op LinkedIn die een commerciële rol hebben zoals ondernemers.
In een blogpost geeft LinkedIn aan dat sales professionals met een hoge Social Selling Index 51% meer kans hebben om hun salestargets te halen.
De eigen score voor de LinkedIn Social Selling Index kan hier bekeken worden.