27-03-2017 / Ayman van Bregt

LinkedIn introduceert een nieuwe functie om gebruikers interessante verhalen te laten ontdekken. Het nieuwe LinkedIn Trending Storylines is een gepersonaliseerde pagina die met nieuwsberichten aansluit bij het profiel van een LinkedIn gebruiker. Dit artikel zet de mogelijkheden van LinkedIn Trending Storylines op een rij.

Interessant nieuws ontdekken met LinkedIn Trending Storylines

Trending Storylines is onderdeel van het geheel vernieuwde LinkedIn. Naast dat het voor gebruikers belangrijk is om op de hoogte te blijven wat relaties doen, wil LinkedIn gebruikers relevant nieuwsfeiten en verhalen bieden. Uit het persbericht ‘Introducing Trending Storylines on the LinkedIn feed‘ blijkt dat de populariteit van de LinkedIn tijdlijn flink is toegenomen. Het afgelopen jaar was er een toename van 40% interactie op berichten en nam het inkomende internetverkeer naar populaire schrijvers op LinkedIn met factor 2 tot 3 toe.

LinkedIn Trending Storylines laat interessant nieuws zien gebaseerd op het eigen profiel en die in populariteit toeneemt. Op basis van reacties zijn daarnaast verschillende perspectieven over het onderwerp te ontdekken. Ieder verhaal in de Trending Storylines heeft een unieke hashtag waardoor het makkelijk is om deel te nemen aan de conversatie en deze via de hashtag te blijven volgen.

De functie is in de mobiele app te vinden onder de ‘Trending’-tab en via de desktop rechtsbovenaan de pagina op de homepage. Op dit moment is de functie alleen nog beschikbaar in de Verenigde staten en zal deze binnenkort in andere landen beschikbaar worden.

De onderstaande LinkedIn YouTube-video geeft inzicht in de mogelijkheden van LinkedIn Trending Storylines: