25-01-2013 / Martijn Baten

20% richtlijn voor Facebook omslagfoto'sAfbeeldingen in advertenties, gesponsorde verslagen en omslagfoto’s op Facebook mogen maximaal uit 20% tekst bestaan. Facebook heeft recentelijk de richtlijnen hiervoor aangepast om te voorkomen dat het nieuwsoverzicht uit te veel commercieel gerichte afbeeldingen bestaan.

Facebook wil nadruk op kwalitatieve afbeeldingen met nieuwe richtlijnen

Het online sociale netwerk wil graag de nadruk leggen op kwalitatieve afbeeldingen die simpel, authentiek zijn en betrokkenheid bij de leefwereld van de fans uitstralen. Volgens Facebook reageren fans vaker negatief op afbeeldingen met tekst van bedrijfspagina’s wanneer je dit vergelijkt met de afbeeldingen die Facebook-gebruikers op persoonlijke profielen plaatsen. Het contrast tussen deze twee vormen wil het sociale netwerk graag verkleinen. Met de komst van de Tijdlijn vorig jaar werden al strikte richtlijnen opgesteld voor omslagfoto’s en dit wordt nu verder doorgevoerd naar andere afbeeldingen.

Infographic: Manieren om rekening te houden met de 20% richtlijn van Facebook

Om goed rekening te kunnen houden met de 20% tekst richtlijn die je moet gebruiken heeft de website sociallystacked.com een infographic ontwikkeld. Op de infographic is te zien op welke manieren je om kunt gaan met de 20% richtlijn van Facebook. Handig voor bij het maken van de juiste omslagfoto’s en afbeeldingen voor advertenties en gesponsorde verslagen.

Infographic Shortstack FacebookAfbeelding: shortstack.com