18-04-2014 / Martijn Baten

Afbeeldingen het meest gedeeld op Facebook

Bedrijven gebruiken in hoge mate afbeeldingen in Facebook updates. Hoewel Facebook graag bedrijven wil stimuleren om alleen links te delen naar sites waarbij de voorvertoning wordt uitgelicht, kiezen de meeste bedrijven nog steeds voor de combinatie tussen het plaatsen van een afbeelding een een link.

Socialbakers bekeek tussen februari en maart de Facebook updates geplaatst door meer dan 30.000 bedrijven. 75% van de content die werd gedeeld in updates waren afbeeldingen in deze maand (zie afbeelding bovenaan dit artikel). Naast afbeeldingen is het delen van links het volgende type content dat in Facebook updates wordt gedeeld met 10 procent. De reden waarom beheerders van bedrijfspagina’s zoveel voor afbeeldingen kiezen heeft te maken met de interactie die op dit type updates plaatsvindt. 87 % van de interactie op Facebook vindt plaats op updates die een afbeelding bevatten blijkt uit een analyse van Socialbakers. De andere type content krijgen maar een klein deel van de interactie op Facebook.

Facebook updates met afbeeldingen krijgen meeste interactie

Socialbakers doet regelmatig analyses naar content die in Facebook updates wordt gedeeld. In het artikel ‘Facebook statusupdates met foto’s leiden tot de meeste interactie‘ is een eerdere analyse van het bedrijf te lezen dat ook laat zien dat afbeeldingen de meeste interactie verkrijgen op het online sociale netwerk.