18-12-2014 / Ayman van Bregt

Introductie Twitter Answers om installatie van smartphone apps te metenTwitter breidt de mogelijkheden voor mobiel adverteren uit met Twitter Answers. Met Twitter Answers kunnen adverteerders de installaties van apps op een smartphone meten die door Twitter zijn ‘veroorzaakt’. In dit artikel staan de mogelijkheden van Twitter Answers op een rij.

Het meten van geïnstalleerde mobiele apps met Twitter Answers

Eerder dit jaar introduceerde Twitter al de mogelijkheid om middels Twitter advertenties te adverteren om mobiele app downloads te stimuleren. Twitter Answers is vanaf heden gratis beschikbaar voor adverteerders op Twitter, om zowel betaalde als organische downloads van apps als gevolg van een tweet te kunnen meten.

Twitter Answers is onderdeel van het mobiele Twitter-platform Fabric. Met Fabric worden realtime inzichten geboden. Door het platform Fabric te integreren in de mobiele app (Android en iOS) van een adverteerder is het mogelijk om met Twitter Answers de resultaten te meten. Via Fabric zijn er ook andere Twitter-partners die verschillende meetmogelijkheden bieden om ook over verschillende communicatie-middelen en -kanalen heen te meten.

Twitter adverteerders die aan de slag willen met de Twitter Answers-oplossing kunnen inloggen op ads.twitter.com of analytics.twitter.com. Alle informatie over Twitter Answers is te lezen in het Twitter Helpcentrum.