11-09-2017 / Ayman van Bregt

LinkedIn gaat de mogelijkheden voor adverteerders uitbreiden op het platform. De overname door Microsoft biedt een nieuw perspectief voor de advertentiemogelijkheden op LinkedIn. In dit artikel staan de nieuwe advertentiemogelijkheden op LinkedIn toegelicht.

Nieuwe advertentiemogelijkheden op LinkedIn

Een jaar na de overname heeft LinkedIn aangekondigd om advertentiemogelijkheden aan te bieden gebaseerd op het mailverkeer van Microsoft Outlook-gebruikers. LinkedIn gaat hiervoor samenwerken met een aantal advertentietechnologiebedrijven zoals Google’s DoubleClick, Rubicon en Microsoft-advertentieoplossingen van MSN en Outlook.

Outlook.com gebruikers kunnen in de inbox nu al advertenties zien die worden gekenmerkt als gesponsorde content van LinkedIn. LinkedIn benadrukt dat de focus hierbij ligt op visuele content die naadloos in de omgeving waar deze wordt gepresenteerd moet passen. Dit heet in marketingtermen ‘native advertising’.

Door de advertentiemogelijkheden voor LinkedIn te vergroten krijgen adverteerders meer mogelijkheden om buiten LinkedIn te adverteren en tevens buiten het platform bezoekers naar LinkedIn te brengen. Adverteerders kunnen zo de meer dan 500 miljoen LinkedIn gebruikers op verschillende plekken benaderen.

De komende maanden zullen de advertentiemogelijkheden voor adverteerders stapsgewijs beschikbaar worden gesteld.

Meer leren over LinkedIn en andere social media? Meld je dan aan voor de wekelijkse NSMA nieuwsbrief!

Elke maand onze laatste tips & tricks ontvangen per mail? Abonneer je dan op onze NSMA Social Media Nieuwsbrief hieronder.

De nieuwsbrief wordt automatisch samengesteld en verzonden. We gaan vertrouwelijk met je persoonsgegevens om.