13-02-2017 / Ayman van Bregt
Meer dan 3 miljoen LinkedIn gebruikers publiceren wekelijks content op LinkedIn. Om de groeiende hoeveelheid aan content aantrekkelijk te laten blijven heeft LinkedIn nieuwe gebruikersinstellingen geïntroduceerd. In dit artikel staan de nieuwe gebruikersinstellingen voor content op LinkedIn uitgelegd.
Nieuwe gebruikersinstellingen voor content op LinkedIn
Eind 2016 introduceerde LinkedIn al nieuwe mogelijkheden om te publiceren op LinkedIn. LinkedIn maakt het mogelijk voor gebruikers die publiceren op LinkedIn om reacties van anderen hierop wel of niet toe te staan. LinkedIn gebruikers die content op LinkedIn gepubliceerd hebben kunnen de reactie-functie eenvoudig uitschakelen door onderaan het artikel op het ‘instellingen-icoon’ (comment settings-icon) te klikken en te kiezen voor ‘Disable comments’. Deze functie werkt alleen via de desktop-omgeving. LinkedIn geeft aan binnenkort deze functie uit te breiden naar alle content die gebruikers op LinkedIn plaatsen.
Tevens geeft LinkedIn gebruikers de mogelijkheid om reacties te rapporteren als ongepast. Bij een reactie van een andere gebruiker kan rechts content geklikt worden op het ‘Meer-icoon’, vervolgens voor ‘Report’ waarbij in een pop-up venster een gebruiker aan kan geven waarom hij/zij de reactie wenst te rapporteren.
LinkedIn wil met de aanpassingen de productiviteit voor professionals goed op peil houden en tegelijkertijd zorgen voor een relevante professionele discussie. In het LinkedIn Helpcentrum is meer uitleg te vinden over de nieuwe gebruikersinstellingen voor content op LinkedIn.
De onderstaande LinkedIn afbeeldingen geven inzicht in de nieuwe gebruikersinstellingen: