19-09-2016 / Ayman van Bregt

LinkedIn introduceert nieuwe mogelijkheden om blogs te publiceren op LinkedIn. Twee jaar geleden stelde LinkedIn de mogelijkheden om te publiceren op LinkedIn open voor alle gebruikers. Een jaar later, in 2015, behaalde LinkedIn de eerste mijlpaal meer dan 1 miljoen blogberichten met de publicatiefunctie. Met de nieuwe functionaliteiten wil LinkedIn meer gebruikers aanmoedigen te bloggen op LinkedIn. In dit artikel staan de belangrijkste nieuwe functies op een rij.

Nieuwe mogelijkheden om te publiceren op LinkedIn

Met meer dan 450 miljoen LinkedIn gebruikers is het potentiële bereik van conversaties groter en dus interessanter. De nieuwe mogelijkheden om te publiceren op LinkedIn zijn erop gericht om meer gebruikers eenvoudiger te laten bloggen en conversaties te starten.

De vernieuwde mogelijkheden betreffen een intuïtievere interface, meer tekst- en font-mogelijkheden en voor de lezers een weergave die minder afleidt. Op deze manier laat LinkedIn de content beter eruit springen zodat deze waardevoller wordt voor de lezer.

Met de nieuwe interface is het ook eenvoudiger om multimedia zoals afbeeldingen, video’s, presentaties, etc toe te voegen om een blog te verrijken en aan te vullen. Tevens is het mogelijk om voorafgaande aan het publiceren op LinkedIn, hashtags toe te voegen die aansluiten bij de inhoud van het artikel. LinkedIn gebruikers kunnen sinds kort zoeken op hashtags om eenvoudig bij relevante artikel uit te komen.

De nieuwe mogelijkheden om te publiceren op LinkedIn zijn op dit moment alleen beschikbaar voor LinkedIn gebruikers in de Verenigde Staten. Op korte termijn worden de nieuwe mogelijkheden beschikbaar voor alle gebruikers. De onderstaande afbeelding geeft een overzicht van de weergave van de nieuwe publicaties.

Nieuwe mogelijkheden om te publiceren op Linkedin