15-03-2015 / Martijn Baten
In de afgelopen week behandelde de Nederlandse Social Media Academie (NSMA) de veranderingen op Facebook in het tellen van likes op bedrijfspagina’s. Verder behandelden we het zevende LinkedIn Transparency Report en de mogelijkheden om op Twitter te adverteren op basis van surfgedrag. In het weekoverzicht van de Nederlandse Social Media Academie staan alle tips & tricks op een rij:
LinkedIn publiceert 7e Transparency Report
Het LinkedIn Transparency Report geeft inzage en openheid van zaken over de verzoeken vanuit overheden in de wereld om toegang te krijgen tot en informatie te krijgen over de profielen van LinkedIn gebruikers.
Lees verder.
Adverteren op Twitter op basis van eerder surfgedrag
Adverteren op Twitter is uitgebreid met de mogelijkheid om te adverteren op basis van eerder surfgedrag. Met Twitter Partner Audiences is het mogelijk om aan te sluiten op specifieke interesses van Twitter gebruikers.
Lees verder.
Tellen van Facebook likes op bedrijfspagina’s aangepast
Facebook heeft de manier aangepast waarop likes op bedrijfspagina’s worden geteld. De meeste beheerders zien hierdoor een daling in het aantal Facebook likes. Om beheerders van bedrijfspagina’s een beter inzicht te geven in hun volgers, heeft Facebook inactieve accounts verwijdert uit het aantal pagina likes.
Lees verder.
Uit het NSMA-archief: 4 tips voor adverteren op Twitter
Op het Twitter-blog is een gast-artikel van Hootsuite gepubliceerd. Hootsuite heeft veel ervaring met adverteren op Twitter en daarom worden in dit artikel vier tips om effectief te adverteren op Twitter gedeeld.
Lees verder.
Praktijkgids van de week: LinkedIn profiel maken
De praktijkgids ‘LinkedIn profiel maken’ leert je alles om aan de slag te gaan met LinkedIn. Deze NSMA-praktijkgids is een complete handleiding LinkedIn profiel maken en biedt een overzichtelijk stappenplan om je persoonlijke profiel op LinkedIn te maken en te gebruiken.
Koop de NSMA Praktijkgids LinkedIn profiel maken nu.
NSMA Social Media Contentkalender 2015
In 2014 introduceerde NSMA de handige NSMA Social Media Contentkalender. Met deze contentkalender is het mogelijk om gemakkelijk en overzichtelijk de social media activiteiten voor dit jaar in Excel te plannen. Op deze manier heb je een overzicht van alle social media activiteiten van dit jaar en kun je deze eenvoudig delen binnen een team. Ook voor 2015 heeft NSMA een actuele versie van de contentkalender.
Download de gratis NSMA Social Media Contentkalender.
30 dagen gratis gebruik maken van Hootsuite Pro
Hootsuite is een social media management oplossing waarmee bedrijven en organisaties via verschillende apparaten hun verschillende social media accounts kunnen managen. De Nederlandse Social Media Academie biedt haar lezers dankzij een partnership met Hootsuite nu de mogelijkheid om 30 dagen gratis gebruik te maken van Hootsuite Pro.
Gedurende 30 dagen kun je gratis gebruik maken van alle functionaliteiten die Hootsuite Pro biedt zonder enige verplichtingen. Aan het einde van de periode biedt Hootsuite je de mogelijkheid om te kiezen voor een gratis Hootsuite- of een betaald Hootsuite-account. Gebruik deze Hootsuite Pro-link om gebruik te maken van het aanbod.