06-09-2017 / Ayman van Bregt

Dagelijks speelt WhatsApp een belangrijke rol in de communicatie tussen mensen. Niet alleen naar familie en vrienden, maar ook in de communicatie met bedrijven kan het voeren van een gesprek via WhatsApp zinvol zijn. Daarom introduceert WhatsApp officiële accounts voor bedrijven. In dit artikel wordt de introductie van WhatsApp voor bedrijven verder toegelicht.

Officiële WhatsApp voor bedrijven geïntroduceerd

Deze week kondigde WhatsApp de introductie van WhatsApp voor bedrijven aan. Met meer dan 1 miljard dagelijkse gebruikers zijn bedrijven al geruime tijd bezig om in beperkte mate officieus dienstverlening aan te bieden aan klanten. Dankzij de officiële WhatsApp accounts voor bedrijven wordt het toegankelijk en gemakkelijker voor merken en bedrijven om klanten via WhatsApp te bedienen.

WhatsApp stelt dat de oplossingen voor organisaties nu niet ideaal en professioneel is. Zo moeten winkeleigenaren die via WhatsApp bestellingen van klanten willen accepteren op dit moment een speciale telefoon hebben om in contact te blijven met honderden klanten. Tegelijkertijd zijn er ook WhatsApp gebruikers die twijfelen aan de identiteit van een zakelijke afzender. Er zijn via ieder digitaal kanaal mensen die proberen geld te verdienen met misleiding.

De officiële zakelijke WhatsApp voor bedrijven zorgen voor een officiële verificatie en erkenning middels een geverifieerd profiel zoals Twitter en Facebook dit al langer aanbieden. De toepassing moet bedrijven en merken en WhatsApp gebruikers in staat stellen om eenvoudig in contact te komen met elkaar.

WhatsApp test op dit moment een gratis WhatsApp-bedrijfsapp voor kleine bedrijven. Grotere organisaties zoals banken, grote webwinkels en vliegtuigmaatschappijen krijgen tegen betaling meer uitgebreide mogelijkheden. Klanten kunnen nuttige meldingen krijgen zoals bijvoorbeeld geautomatiseerde berichten met vluchttijden, leveringsbevestigingen et cetera. KLM test deze functie op dit moment. Het is op dit moment nog onduidelijk wanneer de testfase voorbij is en WhatsApp voor bedrijven openbaar wordt gesteld.

WhatsApp gebruikers die geen prijs stellen op de nieuwe mogelijkheden kunnen een gebruiker eenvoudig blokkeren.

 

Meer leren over WhatsApp en andere social media? Meld je dan aan voor de wekelijkse NSMA nieuwsbrief!

Elke maand onze laatste tips & tricks ontvangen per mail? Abonneer je dan op onze NSMA Social Media Nieuwsbrief hieronder.

De nieuwsbrief wordt automatisch samengesteld en verzonden. We gaan vertrouwelijk met je persoonsgegevens om.