22-08-2016 / Ayman van Bregt

Meer succes met adverteren op LinkedIn met Audience ExpansionLinkedIn heeft aanpassingen gedaan aan Audience Expansion mogelijkheden voor adverteerders. Met behulp van Audience Expansion kunnen LinkedIn advertenties succesvoller presteren omdat de juiste doelgroep relevant wordt vergroot. In dit artikel staan de mogelijkheden van het adverteren op LinkedIn met Audience Expansion op een rij.

Meer succes met adverteren op LinkedIn met Audience Expansion

Door Audience Expansion in te zetten bij het adverteren op LinkedIn kan in de LinkedIn Campagne Manager met één klik de te bereiken doelgroep op een relevante manier worden vergroot. Met Audience Expansion bereikt een LinkedIn adverteerder potentiële klanten met een vergelijkbaar profiel gebaseerd op de gesegmenteerde en ingestelde doelgroep kenmerken.
Bij het adverteren op LinkedIn biedt Audience Expansion de volgende mogelijkheden:

  • Het bereik vergroten van LinkedIn campagnes (Sponsored Content, Sponsored inMail en Text Ads campagnes) bij vergelijkbare profielen van de ingestelde doelgroep;
  • Het ontdekken van nieuwe doelgroepen voor lopende campagnes;
  • Het verbeteren van het advertentiebudget door het unieke bereik te vergroten.

 

Audience Expansion werd vorig jaar al geïntroduceerd maar de afgelopen maanden heeft LinkedIn de functie aanzienlijk verbeterd.
De verbeteringen bestaan onder andere uit het bereiken van vergelijkbare profielen en meer relevante criteria op basis waarvan doelgroepen gesegmenteerd en vergeleken kunnen worden.
Samengevat kunnen adverteerders met Audience Expansion bij het adverteren op LinkedIn de kwaliteit van potentiële klanten (prospects) verhogen om het resultaat van marketingcampagnes te verhogen. Meer achtergrondinformatie over Audience Expansion is te lezen in de blogpost ‘Discover Newer Audiences and Scale More Campaigns with Audience Expansion‘.

Bron afbeelding: Duvalunionconsulting.com