Tools voor adverteren op Facebook krijgen update

Adverteren op Facebook

De hulpmiddelen om te adverteren op Facebook krijgen een update. Zowel de Facebook Ads Manager als de Facebook Power Editor worden vernieuwd met een aantal nieuwe functionaliteiten. Hiermee wil Facebook het gemakkelijker en eenvoudiger maken om advertentiecampagnes op te zetten en te managen. In dit artikel wordt de update voor de tools om te adverteren op Facebook toegelicht.

Vernieuwde functies in de Facebook Ads Manager

De Facebook Ads Manger is dè plek op Facebook waar iedere adverteerder kan starten met adverteren op Facebook en de opvolging kan doen voor een campagne. Een vernieuwd design van de Facebook Ads Manager licht de belangrijkste statistieken van recente advertentiecampagnes uit. Adverteerders kunnen zo snel zien hoe hun campagnes presteren en direct aanpassingen doen.

Onder het ‘Manage Ads’ tabblad wordt direct getoond welke kosten er zijn gemaakt in de afgelopen week. Daarnaast staat een grafiek centraal die afhankelijk van hetgeen is geselecteerd de prestaties over de afgelopen week laat zien. Adverteerders kunnen de periode waarover de gegevens worden getoond aanpassen en resultaten filteren aan de hand van het gestelde doel, indicator, huidige status en overige opties. Daarnaast biedt het tabblad de mogelijkheid om automatisch rapportages te laten opslaan en versturen.

In dezelfde omgeving waarin resultaten worden getoond kunnen adverteerders ook nieuwe advertenties toevoegen of bewerken. De nieuwe Ads Manager maakt het mogelijk om meerdere advertenties tegelijkertijd te bewerken naar bijvoorbeeld een andere budget of targetting. Via de ‘Create similar’ optie kunnen adverteerders een campagne, ad set of advertentie dupliceren en zo hergebruiken.

Functies Facebook Ads Manager

Vernieuwde functies in de Facebook Power Editor

De Facebook Power Editor is voor professionele adverteerders een hulpmiddel om effectief verschillende advertentiecampagnes te managen in één overzicht. De nieuwe versie van de tool biedt een betere layout om te adverteren op Facebook, campagnes te doorzoeken en vervolgens te bewerken. In de nieuwe layout is er duidelijk bewerkscherm dat meer ruimte biedt voor het bewerken van advertenties en het bekijken van details over een campagne. Op basis van een advertentienaam of ID kunnen advertenties snel opgezocht worden of er kan gezocht worden binnen filters zoals gestelde doel, indicator en huidige status. Nieuw is ook de mogelijkheid om te filteren op recent bewerkte en recent geuploade advertenties.

Functies Facebook Power Editor