Twitter Cards uitgebreid met Website Cards

Twitter introduceert Website CardsTwitter heeft een nieuwe categorie aan de ‘Twitter Cards‘ toegevoegd, genaamd Twitter Website Cards. Met Website Cards kunnen adverteerders eenvoudiger bezoekers naar een website trekken door informatie van een website in een advertentie op Twitter te tonen. In dit artikel staan de mogelijkheden van Twitter Cards op een rij.

Twitter Cards uitgebreid met Website Cards

De uitbreiding van Twitter Cards met Website Cards zorgt ervoor dat de advertentiemogelijkheden op Twitter steeds completer word voor adverteerders. Eerder breidde Twitter de advertentie-mogelijkheden al uit met het genereren van leads via Twitter Cards en het gericht adverteren met Twitter Tailored Audiences. Met de Website Card kunnen wereldwijd adverteerders via desktop en mobiel interessante content van de website in een advertentie op Twitter opnemen met een voorvertoning van een afbeelding (zie het voorbeeld onderaan dit artikel). De doelgroep kan zeer gericht worden benaderd met een advertentie op basis van trefwoorden, interesses en andere segmentatie-instrumtenten die Twitter biedt. Het meten van het resultaat (bijvoorbeeld een inschrijving of aanschaf) op basis van een vertoning of klik is goed mogelijk met de Twitter-tools.

Goede resultaten test-campagnes Website Cards

Twitter heeft Website Cards getest met onder andere Citrix en Betabrand. Uit de test-campagnes bleek dat er een significante daling was van de kosten per klik (CPC), respectievelijk 92% voor Citrix en 85% voor Betabrand. Het Engelse bedrijf Three had een 26% hogere engagement-ratio en 64% meer bezoek aan de website als gevolg van het inzetten van de Website Cards. Met behulp van deze Twitter Cards moet het dus mogelijk zijn voor bedrijven die adverteren op Twitter, om tegen lagere kosten meer website bezoekers te trekken.

De Website Cards kunnen gemaakt worden in de ‘Cards Manager-sectie’ via het Twitter Ads-account. Meer informatie over Website Cards is beschikbaar in het Twitter Helpcentrum.

 

Twitter introduceert Website Cards