29-05-2013 / Ayman van Bregt
Afgelopen week heeft Twitter een nieuwe functionaliteit geïntroduceerd voor Twitter Cards. Met behulp van de nieuwe Twitter Cards is het mogelijk om direct leads te genereren via Twitter. Met de ‘Lead Generation Card‘ kunnen gebruikers op Twitter direct interesse tonen in een tweet van een merk, zonder daarvoor Twitter te verlaten of veel informatie in te vullen. Eerder deed Twitter al een test met de Twitter advertenties voor leadgeneratie.
Leads genereren via Twitter met Lead Generation Cards
De lead generation card geeft een extra dimensie en ervaring voor merken en fans op Twitter. Tot voor kort was het niet mogelijk om direct leads te genereren via Twitter zonder andere platformen hiervoor in te zetten. Bij het lezen van een tweet klikt een gebruiker op ‘openen’ (‘expand’ in de Engelse versie). De tweet toont vervolgens een beschrijving van de aanbieding en de ‘call to action’. De Twitter-gebruiker ziet de eigen naam, @gebruikersnaam en e-mailadres al ingevuld staan en hoeft alleen maar op de verzendknop te klikken om gebruik te maken van de actie. De Lead Generation Card is al getest bij verschillende merken zoals New Relic (@newrelic), Full Sail (@fullsail) en Priceline (@priceline). Binnen afzienbare tijd zou de Lead Generation Card ook beschikbaar moeten komen voor alle gebruikers wereldwijd. Meer achtergrondinformatie en voorbeelden over Lead Generation Twitter Cards is te vinden op de Twitter-site. Leads genereren via Twitter met behulp van de Lead Generation Twitter Card is hieronder uitgelegd:
Meer lezen over Twitter Cards?
Eerder schreef de Nederlandse Social Media Academie de volgende artikelen over Twitter Cards: