24-02-2013 / Ayman van Bregt

Twitter test advertentie gericht op leadgeneratieTwitter test een nieuw advertentieformaat gericht op het genereren van leads. De nieuwe advertenties verschijnen in de vorm van een ‘interesseknop’ waarmee Twitter-gebruikers content kunnen ontvangen via hun e-mailadres. Op deze manier kunnen adverteerders Twitter-gebruikers informatie sturen over producten en diensten, maar bijvoorbeeld ook content toesturen zoals whitepapers en onderzoeksrapporten.

Nieuwe Twitter advertenties zijn gericht op leadgeneratie

In de tweet die hieronder is weergegeven, is te zien hoe de nieuwe advertenties werken. In eerste instantie is er een normale tweet zichtbaar waarbij Twitter-gebruikers door middel van een call-to-action worden aangespoord om op een link te klikken.

Wanneer Twitter-gebruikers op de link klikken, verschijnt er een venster waarin een knop zichtbaar is met de tekst ‘Get It Now’ waarmee interesse getoond wordt.  Nadat een Twitter-gebruiker op ‘Get it now’ heeft geklikt hoeft er geen telefoonnummer of e-mailadres achtergelaten te worden. De boodschap die getoond wordt aan gebruikers is dat Twitter Advertising binnenkort contact zal opnemen. Vervolgens ontvangt de gebruiker die op ‘Get it now’ heeft geklikt een e-mail op het e-mail adres wat gekoppeld is aan het Twitter-account. In deze e-mail stond in dit geval een een download-link naar het informatiemateriaal (zie onderstaande afbeelding).

Twitter advertentie gericht op leadgeneratie op basis van Twitter Cards

Twitter advertenties voor leadgeneratie gebaseerd op Twitter Cards

De advertentie is gebaseerd op de advertentie-technologie Twitter Cards. Met de technologie van Twitter Cards is het mogelijk om media te integreren zoals foto, video en interactieve afbeeldingen. Met deze oplossing biedt Twitter merken en adverteerders een instrument wat meer aansluit bij de commerciële doelstellingen van een organisatie en beter meetbaar is dan retweets en kliks naar een specifieke landingspagina.