10-08-2016 / Ayman van Bregt

Twitter introduceert de #Twitter AwardsTwitter introduceert een eigen onderscheiding (Twitter Awards) om
erkenning te geven aan partners die op indrukwekkende wijze gebruik
maken van het platform. In dit artikel wordt de opzet van de Twitter
Awards toegelicht.

Twitter introduceert de #Twitter Awards

De Twitter Awards moeten een podium worden voor merken, reclamebureaus en andere partners die op spraakmakende wijze gebruik maken van Twitter. Twitter wil hiermee innovatieve marketeers onderscheiden voor het creatieve en originele werk dat zij naar het
platform brengen.
De Twitter Awards zijn ingedeeld in zes categorieën. Iedere categorie kent zes winnaars (één goud, twee zilver en drie brons). Er worden winnaars bekend gemaakt in de volgende categorieën:

  • De #Live award
    Deze categorie erkent de inzet van Twitter tijdens evenementen, televisieuitzendingen en belangrijke mondiale momenten.
  • De #Impact award
    Deze categorie erkent de meest doordachte campagnes die aantoonbaar ook tot commerciële resultaten hebben geleid.
  • De #Creativity award
    Deze categorie erkent de meest creatieve en outside-of-the-box campagnes die succesvol op Twitter zijn geweest.
  • De #Scale award
    Deze categorie erkent campagnes die wereldwijd zichtbaarheid hebben weten te realiseren en veel maatschappelijke impact hebben gehad.
  • De #Customer award
    Deze categorie erkent organisaties die het meest succesvol zijn bij de inzet van Twitter voor klantenservice.
  • De #Growth award
    Deze categorie erkent kleinere bedrijven (MBK) die middels de inzet van Twitter advertenties succesvol zijn gegroeid.

 

Het is mogelijk om een inzending voor Twitter Awards in te sturen
tot 23 september 2016. Voorwaarde is wel dat er bij de campagne veel
aandacht is geweest voor de inzet van -en adverteren op Twitter. Het
reglement van de Twitter Awards is in te zien via de website
Twitterawards.com waar het uiteraard ook mogelijk is om een campagne in te sturen.