17-08-2016 / Ayman van Bregt

Twitter introduceert 'Promoted Stickers'Twitter heeft een nieuwe vorm van adverteren geïntroduceerd rondom het recent geïntroduceerde Twitter Stickers. Adverteerders kunnen vanaf nu Twitter Stickers inzetten als promotie-instrument onder de naam ‘Promoted Stickers’. In dit artikel staan de mogelijkheden van Promoted Stickers op Twitter op een rij.

Twitter introduceert ‘Promoted Stickers’

Eerder dit jaar lanceerde Twitter de mogelijkheid voor gebruikers om foto’s te verrijken met Twitter Stickers. Met Twitter Stickers kunnen gebruikers emoji-afbeeldingen en andere leuke visuele elementen toevoegen aan een eigen foto. Twitter biedt nu per direct bedrijven en merken de mogelijkheid om de Twitter Stickers als promotie-instrument in te zetten.

Merken kunnen vier tot acht Twitter Stickers ontwerpen die Twitter gebruikers kunnen toevoegen aan foto’s. Op deze manier kunnen bedrijven en merken zichtbaar worden op een creatieve manier via de foto’s van gebruikers en hiermee de zichtbaarheid vergroten onder volgers van de gebruiker die de Promoted Twitter Stickers gebruikt. De Promoted Stickers kunnen worden gezien als een visuele hashtag.

Pepsi is het eerste merk dat gebruik zal maken van de Promoted Sticker-functie. Op dit moment zijn de Promoted Stickers beschikbaar voor geselecteerde merken door Twitter. Via het accountteam van Twitter Nederland kan meer informatie verkregen worden over de mogelijkheden.