18-03-2015 / Ayman van Bregt

Twitter statistieken uitgebreidDe Twitter statistieken zijn uitgebreid met nieuwe functionaliteiten ter versterking van Twitter advertenties. Door beter inzicht te geven in populaire tweets hoopt Twitter dat adverteerders sneller tweets gaan promoten. In dit artikel staan de uitbreidingen aan de Twitter statistieken op een rij.

Twitter statistieken uitgebreid ten behoeve van Twitter advertenties

Twitter introduceerde de statistieken functionaliteiten in 2013 om gebruikers beter inzicht te geven in hun prestaties op Twitter. In het artikel ‘Twitter statistieken beschikbaar voor alle Twitter gebruikers‘ is meer achtergrond te lezen over deze introductie.
Door de uitbreidingen geven de Twitter statistieken in één overzicht kernachtig de volgende informatie weer:

  • Hoe vaak is er vanuit het Twitter-account een tweet geplaatst;
  • Hoeveel mensen hebben de geplaatste tweets gezien, het Twitter profiel bezocht, zijn als gevolg van een tweet het Twitter-account gaan volgen of hebben gereageerd (@mention);
  • Hoe vaak hebben mensen links naar jouw website gedeeld (onder voorbehoud van het gebruik van Twitter Website Cards);
  • De meest populaire tweets en meest actieve Twitter-volgers.

Hoewel de uitbreidingen voornamelijk gericht zijn op adverteerders, zijn de Twitter statistieken ook interessant voor gebruikers die niet adverteren. Vanuit het nieuwe dashboard kan een adverteerder er voor kiezen om de meest populaire tweet direct als Promoted Tweet onder de aandacht te brengen. In de onderstaande video wordt uitgelegd hoe deze functie voor adverteerders werkt.