28-11-2011 / Stefan Mooren
Onlangs heeft LinkedIn de mogelijkheid om statusupdates te sturen toegevoegd aan bedrijfspagina’s. Met deze ontwikkeling is meteen de functie verdwenen waarmee je een Twitter account kon koppelen aan de bedrijfspagina. Dit is jammer voor de mensen die zowel Twitter als een LinkedIn bedrijfspagina inzetten maar geen tijd hebben om steeds handmatig berichten te delen met volgers op LinkedIn. Om deze reden wordt in dit artikel uitgelegd hoe je dankzij een slimme handeling toch je tweets op je bedrijfspagina kunt laten verschijnen:
Stap 1 – Achterhaal de ID van je Twitter account
Ga naar http://www.idfromuser.
Stap 2 – Maak een RSS link van je Twitter account
Plaats de reeks cijfers op de plek waar nu XXX staat weergegeven in de volgende link: [ http://twitter.com/statuses/user_timeline/XXX.rss ]. Op deze manier creëer je een RSS link van de Twitter account die je wilt toevoegen aan de LinkedIn bedrijfspagina.
Stap 3 – Plaats de link in de RSS feed van de LinkedIn bedrijfspagina
Ga naar de ‘Edit’ mode van de LinkedIn bedrijfspagina waaraan je de Twitter account wilt toevoegen. Scroll naar beneden naar ‘Company Blog RSS Feed’ en kopieer in het invoerveld de RSS link van Stap 2. Vervolgens klik je bovenaan de pagina op de knop ‘Publish’ om de wijzigingen te bevestigen.
Even geduld!
Vanaf dit moment is de Twitter account via een omweg gekoppeld aan de LinkedIn bedrijfspagina maar let op: De tweets zijn niet altijd direct zichtbaar op de bedrijfspagina. Dit kan soms een tijdje duren dus even geduld.
Statusupdates sturen via LinkedIn bedrijfspagina
Je kunt volgers van je bedrijfspagina op LinkedIn ook op de hoogte houden door statusupdates te plaatsen. Deze nieuwe functie van LinkedIn biedt de mogelijkheid om berichten in het ‘nieuwsoverzicht’ van volgers op LinkedIn te laten verschijnen. Een voordeel is dat je meer ruimte hebt om kwalitatieve en aantrekkelijke berichten te maken (bijvoorbeeld door een link en/of beeld toe te voegen). Meer over het plaatsen van statusupdates via een LinkedIn bedrijfspagina kun je lezen in het artikel Meer betrokkenheid op je LinkedIn bedrijfspagina.