
03-08-2016 / Ayman van Bregt
Twitter heeft verschillende aanpassingen gedaan aan de Twitter Ads Manager. Hiermee kunnen adverteerders op Twitter op detailniveau eenvoudiger wijzigingen doorvoeren en betere inzichten verkrijgen. In dit artikel staan alle aanpassingen voor het managen van Twitter advertentiecampagnes op een rij.
Twitter verbetert het managen van Twitter advertentiecampagnes
Twitter introduceerde een kleine twee jaar geleden al een adviestool om Twitter advertentie campagnes te managen. Twitter introduceert nu de volgende verbeteringen voor het managen van Twitter advertentiecampagnes:
- Filters instellen
Vergelijkbaar met bij Google Adwords advertentiecampagnes kunnen adverteerders op Twitter zelf filters instellen om adequaat overzicht te verkrijgen. De onderstaande Twitter-video geeft meer inzicht in deze nieuwe filterfunctie:Introducing custom filters, a better way to analyze campaign performance in Twitter Ads Manager ????????https://t.co/gMaP2I9pMt
— Twitter Advertising (@TwitterAds) July 29, 2016
- Analytics instellen
Naast het gebruiken van maatwerkfilters, is het mogelijk om voor een advertentiecampagne indicatoren in stellen om zo relevante inzichten te krijgen uit de beschikbare Twitter analytics. De onderstaande Twitter-video geeft meer inzicht in de maatwerk analytics-functie:Custom metrics in Twitter Ads Manager are a ???? way to view the campaign data that matters most to you ????https://t.co/CtmpaBriTt
— Twitter Advertising (@TwitterAds) July 29, 2016
Twitter is deze week begonnen met de uitrol van het nieuwe dashboard voor de Twitter advertentiecampagnes. De uitrol zal gefaseerd plaatsvinden voor alle Twitter adverteerders. Als het dashboard geactiveerd is zullen adverteerders een andere lay-out zien als startpagina.
Bron afbeelding: YoYo Design