
23-09-2016 / Martijn Baten
Facebook heeft dynamische advertenties voor winkels en fysieke retailers verbeterd. Bijna de helft van de aankopen bij fysieke retailers worden beïnvloed via digitale kanalen, zoals de mobiele telefoon. Winkels en retailers willen daarom beter zichtbaar zijn via mobiele kanalen om hun productassortiment te tonen en hiermee geïnteresseerde klanten te verleiden om de winkel te bezoeken. In dit artikel worden de verbeterde mogelijkheden van de dynamische Facebook advertenties toegelicht.
Verbeterde dynamische Facebook advertenties voor retailers
Met de lokale mogelijkheden van dynamische Facebook advertenties, kunnen winkels en retailers de volgende informatie aan hun klanten tonen:
- Lokale beschikbaarheid: Een indicator op de advertentie laat gebruikers zien of het product direct beschikbaar is in de winkel vlakbij. Daarnaast kan vanuit de advertentie direct een routebeschrijving naar deze winkel getoond worden.
- Samenvatting van producten: Adverteerders kunnen een korte samenvatting geven van het product zodat geïnteresseerden deze informatie kunnen bekijken zonder Facebook te verlaten.
- Verschillende acties: Via de samenvatting van een product kunnen gebruikers verschillende acties ondernemen zoals het contacteren van de nabijgelegen winkel, het aanschaffen van het product online of het opslaan van het product om het later te bekijken.
- Vergelijkbare producten: Vergelijkbare producten die beschikbaar zijn in de winkel vlakbij zodat deze door geïnteresseerden direct geraadpleegd kunnen worden vanaf hun mobiele telefoon.
Onderstaande afbeelding laat een aantal voorbeelden zien op welke manier een retailer informatie kan tonen aan een geïnteresseerde klant: