25-04-2013 / Martijn Baten

Feliciteren Koning Nederland

Vanaf volgende week is Prins Willem-Alexander prins af en de troonopvolger van Koningin Beatrix als de nieuwe Koning van Nederland. Om de nieuwe rol te vieren heeft LinkedIn een campagne opgezet om Prins Willem-Alexander te feliciteren. Via deze speciale webpagina kunnen LinkedIn gebruikers een felicitatie sturen en tips geven voor zijn nieuwe functie.

Drie LinkedIn tips bij het starten in een nieuwe rol / functie

Om de campagne te laden heeft Lena Olivier van LinkedIn een blogpost geplaatst met drie tips voor een goede start bij promotie in een nieuwe functie of baan. Hieronder staan de drie tips uit de blogpost op een rij:

1. Communiceer meer dan alleen je functietitel op LinkedIn
Promotie naar een nieuwe functie gaat over meer dan alleen een nieuwe functietitel. In het recente TV-interview met het Koningspaar benadrukte Prins Willem-Alexander dat het hem niet om de titel van ‘Koning’ is te doen, maar om de representatie ervan. Deze houding is van toepassing op elke professional. Een functietitel is slechts een onderdeel van je professionele identiteit. Het belangrijk om ook de andere elementen die je tot een goede professional maken te laten zien, bijvoorbeeld op je LinkedIn profiel.

2. Geef specifiek op LinkedIn aan wat je doet
Laat anderen actuele informatie zien over je nieuwe functie via een bijgewerkt profiel op LinkedIn. Benadruk welke waarde je toevoegt en waar je gepassioneerd over bent. Als Koning kun je bijvoorbeeld beschrijven welke waarde je toevoegt voor het land door aan te geven welke dingen je al hebt verwezenlijkt en vaardigheden waar je over beschikt.

3. Laat anderen op LinkedIn jouw expertise bevestigen
Maak slim gebruik van de functies van LinkedIn om jouw netwerk te betrekken bij jouw LinkedIn profiel. Met Endorsements op LinkedIn kun je bijvoorbeeld anderen (collega’s en zakenrelaties) laten ‘vertellen’ waar je goed in bent. Dit kan de zichtbaarheid van jouw LinkedIn profiel vergroten en het maakt de informatie op jouw profiel geloofwaardiger.

Via: blog.linkedin.com