20-02-2013 / Ayman van Bregt
Niet alleen personen zijn actief op Twitter maar ook steeds meer bedrijven doen dit om in contact te komen met (potentiële) klanten of andere bedrijven. Om in contact te komen met andere Twitter-gebruikers kan het handig zijn om gebruik te maken van hashtags. Hashtags helpen je om vanuit de inhoud van een tweet zichtbaar te worden bij andere Twitter-gebruikers die je nog niet volgen, maar wel geïnteresseerd zijn in een conversatie. Social Caffeine heeft een overzicht met de meest gebruikte zakelijke Twitter hashtags verwerkt in een infographic. Deze infographic is hieronder weergegeven.
Twintig zakelijke Twitter hashtags voor bedrijven en ondernemers
Bij het analyseren van de hashtags is uit gegaan van de Engelse taal. Om deze reden zijn sommige hashtags die worden genoemd vooral geschikt voor Engelstalige Twitter-gebruikers. Het is aan te raden zelf via de zoekfunctie van Twitter op zoek te gaan naar hashtags die veel worden gebruikt door de gewenste doelgroep. Uit de infographic is verder te concluderen dat het interessant is om zakelijke Twitter hashtags toe te voegen die een specifieke sector typeren (bijvoorbeeld #marketing, #retail, #socialmedia), maar ook tips die je deelt voor anderen (bijvoorbeeld #diy, #howto en #tutorial).