09-03-2016 / Ayman van Bregt

Zeven toepassingen van Twitter PollsEind vorig jaar introduceerde Twitter, de nieuwe functie Twitter Polls om eenvoudig onderzoek te doen onder volgens via een tweet. In dit artikel staan zeven manieren op een rij om Twitter Polls te gebruiken.

7 manieren om Twitter Polls te gebruiken

Het inzetten van Twitter Polls is populair en wordt op dit moment bijvoorbeeld veel ingezet voor de Amerikaanse presidentsverkiezingen. Ook merken en organisaties maken op verschillende manieren gebruik van Twitter Polls. Twitter heeft zeven van deze toepassingen gebundeld en op een rij gezet ter inspiratie voor andere merken en organisaties.

De volgende zeven toepassingen van Twitter Polls kunnen als inspiratie voor organisaties op Twitter dienen om meer uit Twitter Polls te halen:

  • Reguliere delen van polls vanuit een merk of organisatie
    Probeer op een wekelijkse basis een poll in te zetten in een serie van tweets vanuit een organisatie of bedrijf om zichtbaar te blijven en de doelgroep te betrekken.
  • Betrek Twitter-gebruikers bij besluiten
    Twitter Polls kunnen ook goed ingezet worden om volgers op Twitter een vraag voor te leggen die ze mee laat besluiten over bepaalde onderwerpen of thema’s die relevant zijn.
  • Inzet tijdens live evenementen
    Tijdens live bijeenkomsten of evenementen kunnen Twitter Polls interessant zijn voor het stellen van vragen rondom thema’s die op dat moment besproken worden.
  • Marktonderzoek doen met Twitter Polls
    Een Twitter Poll kan goed worden ingezet voor marktonderzoek doeleinden om snel iets te toetsen of meer inzichten te krijgen bij gebruikers.
  • Het merk van een organisatie versterken
    De inhoud van een Twitter Poll kan ook ingezet worden om het merk te versterken. Specifieke thema’s die passen bij een organisatie en waar je als merk mee geassocieerd wilt worden kunnen op deze manier via een poll bijdragen aan de versterking van een merk.
  • Promotie van producten en/of diensten
    De inzet van Twitter Polls voor specifieke producten en/of diensten kan zinvol zijn bij de introductie van nieuwe producten / diensten of door klanten te vragen naar ervaringen van een product / dienst.
  • Humor rond producten en/of diensten
    Het is tenslotte ook goed mogelijk om een poll in te zetten om een goed gevoel over te brengen middels een humoristische vraag die voorgelegd wordt aan volgers.

Twitter heeft in de blogpost voorbeelden opgenomen van de bovenstaande toepassingen die laten zien hoe organisaties Twitter Polls hebben ingezet.