07-10-2016 / Martijn Baten

Facebook heeft meer dan 60 miljoen bedrijven met een Facebook bedrijfspagina en 4 miljoen bedrijven die actief adverteren op Facebook. Meer dan 70 procent van de bedrijven die adverteren op het online sociale netwerk komt van buiten de Verenigde Staten. In dit artikel staan de belangrijkste recente data over bedrijven op Facebook op een rij.

Meer dan 60 miljoen Facebook bedrijfspagina’s, slechts 4 miljoen adverteert

Facebook maakt het voor veel bedrijven eenvoudig mogelijk om via de mobiele telefoon zichtbaar te zijn voor klanten. De meeste groei in nieuwe Facebook bedrijfspagina’s is daarom volgens Facebook zichtbaar in Zuid-Oost Azië waar mobiele aanwezigheid belangrijk voor bedrijven is. Meer specifiek is er een snelle groei merkbaar in Vietnam, Indonesië, Griekenland, Oekraïne en de Filippijnen. Daarnaast is er meer diversiteit merkbaar; meer dan 30 procent van de bedrijfspagina’s zijn van kleine en middelgrote bedrijven gerund door vrouwelijke ondernemers. Volgens Facebook wordt 85 procent van de Facebook bedrijfspagina beheerd vanaf een mobiele telefoon. Ongeveer 40 procent van de actieve adverteerders maakt zelfs ook advertenties aan op mobiel.

Adverteren blijft een belangrijke manier voor bedrijven om hun bedrijfspagina onder de aandacht te brengen. Slechts een klein deel van de bedrijven op Facebook doet dit daadwerkelijk (4 miljoen).

Om bedrijven vaker en effectiever te laten adverteren op Facebook zijn er de laatste tijd nieuwe mogelijkheden geïntroduceerd zoals canvas advertenties, slideshows en video advertenties die recent nog voor onvrede bij adverteerders zorgde. Desondanks werden in de afgelopen maand meer dan 4 miljoen nieuwe video advertenties gemaakt door meer dan 20 procent van de actieve adverteerders op Facebook.