06-04-2017 / Ayman van Bregt

Sinds de overname door Microsoft introduceert LinkedIn in hoog tempo nieuwe producten. Nieuw is de mogelijkheid voor adverteerders om doelgroepen te maken op basis van zakelijke e-mailadressen; LinkedIn Matched Audiences. Facebook en Twitter bieden al langer vergelijkbare mogelijkheden. Dit artikel licht de introductie van LinkedIn Matched Audiences voor adverteerders toe.

Adverteren met LinkedIn Matched Audiences op basis van e-mailadressen

De introductie van LinkedIn Matched Audiences is officieel nog niet vanuit LinkedIn aangekondigd, maar werd bij toeval ontdekt door de website Marketingland doordat een YouTube-video en presentatie op de Marketing Solutions website niet afgeschermd bleken te zijn.

Uit de presentatie blijkt dat LinkedIn Matched Audiences worden gezien als een logische stap waardoor adverteerders via de LinkedIn Campagne Manager personen kunnen bereiken aan de hand van het zakelijke e-mailadres. Op basis van de gelekte documentatie is het de verwachting dat de functie in November 2017 beschikbaar zal worden.

De nieuwe mogelijkheden voor advertentiedoelgroepen kunnen worden benut voor LinkedIn Sponsored Content advertenties en gesponsorde InMail. De overige doelgroepopties van LinkedIn blijven uiteraard ook beschikbaar. Voordeel van de nieuwe functie, in vergelijking met Facebook en Twitter, is dat zakelijke e-mailadressen in veel gevallen bekend zijn bij LinkedIn en niet bij andere sociale netwerken.

De onderstaande afbeelding is een screenshot uit de gelekte presentatie van LinkedIn en geeft inzicht in de verwachte ontwikkelingen van Matched Audiences.

Gericht adverteren op basis van e-mail met LinkedIn Matched Audiences