Automatische budgetoptimalisatie voor adverteerders op Facebook

Facebook introduceert nieuwe optimalisatietools voor adverteerders. Vanaf nu kunnen adverteerders op Facebook gebruik maken van automatische budgetoptimalisatie binnen advertentiecampagnes. Hiermee kunnen adverteerders automatisch de resultaten van advertentiesets laten maximaliseren en het campagnebudget laten toewijzen aan de best presterende advertentiesets.

Automatische budgetoptimalisatie voor adverteerders op Facebook

Facebook introduceert met regelmaat tools om de zichtbaarheid van adverteerders op het platform effectiever te maken. Zo is het vanaf begin dit jaar mogelijk om A/B tests uit te voeren binnen advertentiecampagnes, waarmee adverteerders kunnen testen welke doelgroepen, weergave en plaatsing van Facebook advertenties voor de beste resultaten zorgen. Vanaf nu kunnen adverteerders ook de inzet van het campagnebudget automatisch verdelen voor betere prestaties. Door dit te doen kunnen adverteerders voorkomen dat geld wordt besteedt aan advertentiesets die mindere prestaties leveren, terwijl andere advertentiesets juist goed presteren en in hun budget beperkt worden.

Adverteerders die de nieuwe functie in hun advertentieaccount hebben, kunnen deze optie gemakkelijk activeren. Bij het opzetten van een nieuwe advertentiecampagne, kunnen adverteerders het campagnebudget opgeven (per dag of looptijd van de campagne) en de bodstrategie bepalen. Er kan gekozen voor een strategie waarbij het maximale aantal resultaten wordt gerealiseerd (lage kosten) of voor een strategie met gemiddelde kosten per resultaat (doelkosten). Wanneer gekozen wordt voor een bodstrategie met de laagste kosten zonder bodlimiet, moeten alle advertentiesets binnen de campagne zijn geoptimaliseerd voor hetzelfde resultaat. Bij een bodstrategie met de laagste kosten en een bodlimiet of een bodstrategie met doelkosten, kunnen de advertentiesets worden geoptimaliseerd voor verschillende resultaten en verschillende bodlimieten, of doelkosten.

Budgetoptimalisatie adverteren op Facebook

De automatische budgetoptimalisatie is voor veel adverteerders een uitkomst om tijd te besparen bij het maximaliseren van hun resultaten. Met de introductie van deze functie voegt Facebook functies toe, die nu nog worden ingevuld door externe tools zoals The Next Ad.

Automatische budgetoptimalisatie wordt op dit moment getest onder geselecteerde adverteerders op Facebook. Meer over de werking van automatische budgetoptimalisatie is te vinden via deze pagina in het Facebook helpcentrum. Aanvullende tips en adviezen voor een maximaal resultaat uit adverteren op Facebook is te vinden in dit artikel.

Meer leren over Facebook en andere social media? Meld je dan aan voor de wekelijkse NSMA nieuwsbrief!

Wekelijks op maandag onze laatste tips & tricks ontvangen per mail? Abonneer je dan op het NSMA Social Media Weekoverzicht hieronder.

Met het versturen van dit formulier ga je akkoord met ons privacy statement.

De nieuwsbrief wordt automatisch samengesteld en verzonden. We gaan vertrouwelijk met je persoonsgegevens om.