
24-09-2018 / Martijn Baten
Facebook staat het vanaf nu toe dat bedrijfspagina’s lid kunnen worden van Facebook groepen. Bedrijfspagina’s die worden toegelaten tot een Facebook groep kunnen vervolgens reageren en deelnemen aan de lopende interactie binnen de groep als pagina in plaats van persoon. In dit artikel wordt de nieuwe instelling voor Facebook groepen toegelicht.
Bedrijfspagina’s kunnen lid worden van Facebook groepen
De nieuwe instelling voor Facebook groepen is geïntroduceerd om bedrijven, media, publieke figuren en non-profit instellingen de mogelijkheden te bieden om interactie te stimuleren in een intiemere setting. Eerder werd al de mogelijkheid geboden om vanuit bedrijfspagina’s een Facebook groep te starten. Nu kunnen dus ook bedrijfspagina’s lid worden van groepen en zo zichtbaar zijn op meerdere plekken.
Facebook wil groepen in toenemende mate een belangrijk onderdeel maken van de gebruikerservaring. Begin dit jaar paste het online sociale netwerk het algoritme aan waarmee het nieuwsoverzicht wordt samengesteld en waarmee de nadruk is komen te liggen op persoonlijke interactie. Bedrijven kunnen vanaf nu niet alleen met Facebook groepen personen bijeenbrengen met dezelfde passie of interesse in een onderwerp, maar ook zelf onderdeel zijn van de interactie. Deze interactie zorgt dan weer voor een verhoogde zichtbaarheid in het nieuwsoverzicht.
Meer leren over Facebook en andere social media? Meld je dan aan voor de wekelijkse NSMA nieuwsbrief!
De nieuwsbrief wordt automatisch samengesteld en verzonden. We gaan vertrouwelijk met je persoonsgegevens om.