Bedrijfspagina’s kunnen lid worden van Facebook groepen

Facebook staat het vanaf nu toe dat bedrijfspagina’s lid kunnen worden van Facebook groepen. Bedrijfspagina’s die worden toegelaten tot een Facebook groep kunnen vervolgens reageren en deelnemen aan de lopende interactie binnen de groep als pagina in plaats van persoon. In dit artikel wordt de nieuwe instelling voor Facebook groepen toegelicht.

Bedrijfspagina’s kunnen lid worden van Facebook groepen

De nieuwe instelling voor Facebook groepen is geïntroduceerd om bedrijven, media, publieke figuren en non-profit instellingen de mogelijkheden te bieden om interactie te stimuleren in een intiemere setting. Eerder werd al de mogelijkheid geboden om vanuit bedrijfspagina’s een Facebook groep te starten. Nu kunnen dus ook bedrijfspagina’s lid worden van groepen en zo zichtbaar zijn op meerdere plekken.

Doordat bedrijfspagina’s lid kunnen worden van groepen biedt dit nieuwe kansen om (merk)bekendheid te genereren en interactie te stimuleren over het bedrijf en de producten en diensten in relevante communities. De nieuwe instelling ‘Pagina’s toestaan om te vragen groepslid te worden‘ is vanaf nu standaard geactiveerd in groepen. Er kan ook worden gekozen om de instelling uit te schakelen. In dat geval zullen pagina’s die al lid zijn, in de groep blijven. De instellingen zijn te vinden via de optie ‘Groepsinstellingen beheren’.

 

Lidmaatschapsverzoeken van pagina's in Facebook groepen

 

Facebook wil groepen in toenemende mate een belangrijk onderdeel maken van de gebruikerservaring. Begin dit jaar paste het online sociale netwerk het algoritme aan waarmee het nieuwsoverzicht wordt samengesteld en waarmee de nadruk is komen te liggen op persoonlijke interactie. Bedrijven kunnen vanaf nu niet alleen met Facebook groepen personen bijeenbrengen met dezelfde passie of interesse in een onderwerp, maar ook zelf onderdeel zijn van de interactie. Deze interactie zorgt dan weer voor een verhoogde zichtbaarheid in het nieuwsoverzicht.

Meer leren over Facebook en andere social media? Meld je dan aan voor de wekelijkse NSMA nieuwsbrief!

Wekelijks op maandag onze laatste tips & tricks ontvangen per mail? Abonneer je dan op het NSMA Social Media Weekoverzicht hieronder.

Met het versturen van dit formulier ga je akkoord met ons privacy statement.

De nieuwsbrief wordt automatisch samengesteld en verzonden. We gaan vertrouwelijk met je persoonsgegevens om.