12-09-2016 / Ayman van Bregt

Het is voor marketeers en adverteerders van belang om het resultaat van online advertenties goed te kunnen monitoren. LinkedIn komt daarom met conversie tracking voor advertenties waarmee tot in detail het resultaat van advertenties op LinkedIn eenvoudig kunnen worden gemeten. In dit artikel staan de mogelijkheden van conversie tracking voor LinkedIn advertenties op een rij.

Conversie tracking beschikbaar voor LinkedIn advertenties

Afgelopen week introduceerde LinkedIn conversie tracking met een set aan mogelijkheden. In de LinkedIn Campagne Manager kunnen LinkedIn advertenties met conversie tracking beter inzicht geven in het aantal gegenereerde leads, inschrijvingen voor een nieuwsbrief, downloads zoals een whitepaper of andere doelstellingen van adverteerders. Conversie tracking is beschikbaar voor zowel LinkedIn Sponsored Content en tekstadvertenties.

Conversie tracking was de afgelopen tijd één van de meest gevraagde functies van klanten die op grote schaal LinkedIn advertenties inzetten. Niet alleen de inzichten in gerealiseerde conversie worden verbeterd, ook worden nieuwe inzichten op detailniveau beschikbaar gemaakt. Adverteerders krijgen zo de mogelijkheid om specifieke eigenschappen van de doelgroep te zien:

  • Aantal jaren werkervaring (senioriteitsniveau);
  • Functietitel;
  • Grootte van het bedrijf.

 

LinkedIn conversie tracking zorgt ervoor dat adverteerders op LinkedIn conversies beter kunnen meten en zodoende advertenties en campagnes kunnen optimaliseren om tot een beter resultaat te komen.
De onderstaande YouTube-video geeft meer inzicht in de mogelijkheden van conversie tracking voor LinkedIn advertenties:

De informatiepagina over LinkedIn conversie tracking biedt een stap voor stap uitleg hoe adverteerders kunnen werken met conversie tracking.
Adverteerders die direct willen starten met LinkedIn conversie tracking kunnen dit doen door in te loggen in de LinkedIn Campagne Manager en rechtsbovenin ‘Conversion Tracking’ aan te zetten.