27-12-2012 / Stefan Mooren

LinkedIn heeft een lijst samengesteld met twaalf artikelen die in 2012 het meest werden gedeeld binnen het online sociale netwerk voor professionals. Lijstaanvoerder is een artikel van de website Inc.com over de kwaliteiten van ‘opmerkelijke’ werknemers. Het valt op dat het merendeel van de top-12 artikelen is gericht op tips voor een succesvolle carrière. Hieronder is de volledige top-12 op een rij gezet:

Top 12 – Meest gedeelde artikelen op LinkedIn

  1. The 8 Qualities of Remarkable Employees (Inc.)
  2. What Successful People Do in the First Hour of Their Work Day (Fast Company)
  3. Top Executive Recruiters Agree: There Are Only Three Key Job Interview Questions (Forbes)
  4. The Magic of Doing One Thing at a Time (Harvard Business Review)
  5. What Recruiters Look at During the 6 Seconds They Spend on Your Resume (Business Insider)
  6. Housing Crisis to End in 2012 as Banks Loosen Credit Standards (DS News)
  7. Why I Am Leaving Goldman Sachs (The New York Times)
  8. The Must-Have Job Skills of 2013 (The Wall Street Journal)
  9. How Pinterest Is Becoming the Next Big Thing in Social Media (Entrepreneur)
  10. Why You Shouldn’t Accept a Counteroffer (U.S. News & World Report, via Yahoo News)
  11. How Great Leaders Inspire Action (TED)
  12. New Job Seekers Getting Asked Facebook Passwords (AP, via Yahoo Finance)

Kennisdeling en interactie

Door het delen van relevante artikelen, kunnen professionals laten zien wat hen interesseert en bezighoudt. Daarnaast is het delen van artikelen een manier om interactie te stimuleren met anderen. Rond een gedeeld artikel kan er bijvoorbeeld een discussie ontstaan die eraan bijdraagt dat professionals zichtbaar worden in het netwerk van anderen.

Hieronder zijn drie tips op een rij gezet voor het delen van artikelen op LinkedIn:

  1. Verkrijg inspiratie: LinkedIn Today is een functie van LinkedIn om nieuws te volgen over specifieke onderwerpen en werkgebieden. Op deze plek kunnen professionals inspirerende artikelen vinden om te delen met hun netwerk;
  2. Zorg voor een aantrekkelijke voorvertoning: Het is mogelijk om de voorvertoning van gedeelde artikelen aan te passen. Een aantrekkelijke voorvertoning kan de kans op interactie vergroten;
  3. Voorkom ‘spam’: Niet iedereen zit er op te wachten om overspoeld te worden met artikelen in hun LinkedIn nieuwsoverzicht. Het is om deze reden aan te raden dat professionals op een doordachte manier inschatten hoeveel behoefte hun zakelijke netwerk heeft aan gedeelde artikelen en deze behoefte niet te overschrijden.

Bron: LinkedIn Blog