12-10-2018 / Martijn Baten

Door de populariteit van Instagram Stories wordt dit platform in toenemende mate interessanter voor marketeers. Vanwege het story-formaat is het echter nog belangrijker dan met Facebook advertenties om zo snel mogelijk de aandacht van een gebruiker te pakken en interactie te stimuleren. In dit artikel staan enkele inzichten op een rij voor effectieve advertenties voor Instagram Stories.

Effectieve advertenties voor Instagram Stories

Om effectieve Instagram Stories advertenties te maken het niet raadzaam om simpelweg een Facebook-advertentie aan Instagram te koppelen. Door een Facebook-advertentie te koppelen aan Instagram zal deze wel te zien zijn, maar niet het optimale effect binnen het platform bereiken. Socialbakers onderzocht hoe advertenties voor Instagram Stories advertenties zo effectief mogelijk kunnen worden ingezet. Hiervoor werden meer dan 1.700 Facebook advertentie accounts geanalyseerd om de prestaties van campagnes op Instagram in kaart te brengen.

Lagere kosten per klik
De analyse van Socialbakers laat onder andere zien dat de kosten per klik voor Instagram Stories advertenties een stuk lager zijn dan die de kosten van advertenties in de standaard Instagram feed. Dit is op zich verklaarbaar, aangezien het meer moeite kost voor een bedrijven om een goede, creatieve Stories advertentie creëren, dan om een Facebook advertentie te publiceren in de Instagram feed.

Lage kosten per klik op Instagram Stories

Uit het onderzoek kwam ook naar voren dat adverteerders veel minder geld besteden aan Instagram Stories advertenties dan aan andere advertenties die in de feed verschijnen. Op het moment dat bedrijven in gaan zien dat het nuttig is om te investeren in het maken van speciale Stories advertenties is de het de verwachting dat deze verhoudingen op korte termijn zullen gaan veranderen.

Lage bestedingen aan Instagram Stories

De resultaten van de analyse door Socialbakers onderstrepen het feit dat Instagram Stories wordt gezien als de toekomst van online advertenties, maar dat het wel noodzakelijk is voor adverteerders om hier goed op in te spelen om effectief van de trend gebruik te kunnen maken. Facebook zou hiervoor een versimpelde en verbeterde optie kunnen uitrollen om effectieve Stories advertenties te kunnen creëren.

Meer leren over Instagram en andere social media? Meld je dan aan voor de wekelijkse NSMA nieuwsbrief!

Elke maand onze laatste tips & tricks ontvangen per mail? Abonneer je dan op onze NSMA Social Media Nieuwsbrief hieronder.

De nieuwsbrief wordt automatisch samengesteld en verzonden. We gaan vertrouwelijk met je persoonsgegevens om.