
09-11-2018 / Martijn Baten
Het aantal berichten dat gebruikers van Facebook bekijken is gedaald met 7%. De daling heeft betrekking op alle social mediaplatformen die onderdeel zijn van Facebook zoals Instagram en WhatsApp. De daling is in lijn met de laatste kwartaalcijfers van Facebook die een vertraagde groei laten zien en een afname van gebruikers in Europa. In dit artikel worden de belangrijkste inzichten over contentconsumptie toegelicht.
Facebook gebruikers consumeren fors minder content
Volgens een rapport dat is uitgebracht door analist Brian Wieser van de Pivotal Research Group is de daling op Facebook zelf het grootst. Hier werd een daling in het afgelopen jaar gezien van 20% in het consumeren van content op het online sociale netwerk. Hoewel het aantal gebruikers nog altijd (langzaam) groeit, neemt de actieve consumptie op het platform dus significant af.
Meer statistieken en cijfers over de laatste groei van Facebook is te vinden in dit artikel.
Meer leren over Facebook en andere social media? Meld je dan aan voor de wekelijkse NSMA nieuwsbrief!
De nieuwsbrief wordt automatisch samengesteld en verzonden. We gaan vertrouwelijk met je persoonsgegevens om.