Groei in het gebruik van LinkedIn in Nederland

Het gebruik van LinkedIn in Nederland

Vorig jaar verscheen de eerste Nederlandse LinkedIn Monitor met inzichten in het gebruik van LinkedIn in Nederland door bedrijven en professionals. De tweede LinkedIn Monitor laat een groei in het gebruik van LinkedIn zien. In dit artikel staan de belangrijkste inzichten uit de Nederlandse LinkedIn Monitor op een rij.

Inzichten LinkedIn Monitor: De waarde van LinkedIn

LinkedIn heeft een sterke voorkeur voor social media gebruikers die een platform zakelijk willen gebruiken zoals blijkt uit de afbeelding bovenaan dit artikel. LinkedIn is het voorkeursplatform om professionals te vinden en naar bedrijven te zoeken maar ook om te netwerken en met elkaar informatie uit te wisselen, bijvoorbeeld in de verschillende LinkedIn groepen. De belangrijkste inzichten uit de Nederlandse LinkedIn Monitor zijn:

  • Het aantal Nederlandse LinkedIn gebruikers
    Er zijn 5 miljoen LinkedIn gebruikers in Nederland waarvan 4,1 miljoen actief is. Dagelijks gebruiken 300.000 professionals LinkedIn in Nederland.
  • Betekenis van het LinkedIn gebruik
    De waarde van LinkedIn is gegroeid. De netwerkfunctie van LinkedIn is weliswaar nog steeds belangrijk, maar LinkedIn is in toenemende mate een belangrijke bron voor zakelijke content die door gebruikers gecreëerd en gedeeld wordt.
  • Het gebruik van LinkedIn bedrijfspagina’s
    Er zijn 122.425 LinkedIn bedrijfspagina’s en 9 op de 10 LinkedIn gebruikers is geïnteresseerd om een bedrijfspagina te volgen. Sinds de vorige LinkedIn monitor is het aantal bedrijfspagina’s met 10.000 gegroeid en zijn er 300 Nederlandse bedrijfspagina’s met meer dan 5.000 volgers.

Meer inzichten en visuele weergaven van de LinkedIn Monitor zijn te vinden op de website LinkedInMonitor.nl.

Handleiding LinkedIn bedrijfspagina maken om praktisch aan de slag te gaan met LinkedInPresenteer je bedrijf op LinkedIn en maak je producten/diensten bekend

De Nederlandse Social Media Academie biedt bedrijven, merken en organisaties die praktisch aan de slag willen met een LinkedIn bedrijfspagina hulp door de Handleiding LinkedIn bedrijfspagina maken. Deze NSMA praktijkgids is een concrete handleiding voor een LinkedIn bedrijfspagina waarmee je stap voor stap met duidelijke voorbeelden en afbeeldingen een LinkedIn bedrijfspagina optimaal in kunt richten.
Bekijk de NSMA Praktijkgids LinkedIn bedrijfspagina maken in onze webwinkel.