12-06-2017 / Ayman van Bregt

De publiceren van blogs op LinkedIn is een krachtige manier om kennis te delen en zichtbaar te worden bij een potentieel geïntereseerde doelgroep. Doordat meer mensen publiceren op LinkedIn is het belangrijk om met content op met LinkedIn de interactie te stimuleren en de zichtbaarheid te vergroten. In dit artikel staan tips op een rij voor meer interactie met content op LinkedIn.

Groeien in interactie met content op LinkedIn

Van de meer dan 450 miljoen LinkedIn gebruikers publiceert meer dan 3 miljoen gebruikers wekelijks op LinkedIn. Door deze enorme hoeveelheid aan content is het belangrijk om content te creëren die niet alleen zichtbaar is bij eerstegraads connecties maar ook daarbuiten.

De interactie met LinkedIn content kan ontstaan door zelf content te publiceren maar andere belangrijke rollen zijn weggelegd voor:

  • Collega’s die content delen;
  • Bedrijfspagina’s van waaruit content op LinkedIn wordt gepubliceerd;
  • Influencers.

 

De belangrijkste redenen om content te lezen voor LinkedIn gebruikers zijn:

  • Educatieve content;
  • Relevante informatie voor de lezer;
  • Het geeft inzicht in trends en ontwikkelingen.

 

De volgende onderwerpen blijken op basis van LinkedIn onderzoek te leiden tot de meeste interactie:

  • Nieuws en trends over een specifieke sector;
  • Tips en praktijkverhalen;
  • Nieuws over banen en het ontwikkelen van vaardigheden.

De inzichten van het LinkedIn onderzoek zijn weergegeven in de onderstaande infographic:

 

Meer interactie met LinkedIn content

Meer leren over LinkedIn en andere social media? Meld je dan aan voor de wekelijkse NSMA nieuwsbrief!

Elke maand onze laatste tips & tricks ontvangen per mail? Abonneer je dan op onze NSMA Social Media Nieuwsbrief hieronder.

De nieuwsbrief wordt automatisch samengesteld en verzonden. We gaan vertrouwelijk met je persoonsgegevens om.