13-09-2012 / Stefan Mooren

LinkedIn bedrijfspagina’s krijgen een nieuw uiterlijk. In tegenstelling tot de vergelijkbare  bedrijfspagina’s die Facebook aanbiedt, zijn bedrijfspagina’s op LinkedIn ondanks de vele mogelijkheden vrij statisch en kaal. Hier komt nu verandering in. Het nieuwe design van LinkedIn bedrijfspagina’s is visueler waardoor er meer mogelijkheden zijn om het bedrijf en de bijbehorende producten en/of diensten op een aantrekkelijke manier te profileren.

Meer beleving en een betere gebruikservaring

De nieuwe LinkedIn bedrijfspagina’s bieden volgers van de pagina meer beleving en een betere gebruikservaring. Door het gestroomlijnde ontwerp waarmee content wordt weergegeven, zijn de bedrijfspagina’s overzichtelijker en is belangrijke informatie sneller te vinden. Nieuws, bedrijfsgegevens, vacatures en natuurlijk de producten/diensten van het bedrijf zijn dankzij het nieuwe design prominenter zichtbaar.

Door het bedrijf geplaatste statusupdates spelen een nog belangrijkere rol bij de nieuwe LinkedIn bedrijfspagina’s. Vergelijkbaar met het ‘prikbord’ van Facebook bedrijfspagina’s is er op de landingspagina een tijdlijn zichtbaar met de geplaatste updates. Volgers van de pagina kunnen direct reageren op de updates of ze delen met hun netwerk, wat het bereik van de bedrijfspagina onder nieuwe publieksgroepen ten goede komt.

Bedrijfspagina’s zijn nu ook een vast onderdeel van de mobiele applicaties van LinkedIn. Volgers van de bedrijfspagina hebben dus ook onderweg direct toegang tot de bedrijfspagina. Bedrijven kunnen hierop inspelen door hun LinkedIn bedrijfspagina actueel (en interessant) te houden zodat professionals tijdens reistijd een reden hebben om de pagina te bezoeken.

Beeld zegt meer dan duizend woorden. Om deze reden zijn de nieuwe LinkedIn bedrijfpagina’s voorzien van een grote afbeelding die bovenaan de pagina wordt getoond. Ook dit is vergelijkbaar met de omslagfoto’s van Facebook bedrijfspagina’s. Bedrijven kunnen met deze afbeelding het ‘gevoel’ van het bedrijf op een visuele manier overbrengen.

Carrière pagina’s

LinkedIn geeft een voorproefje van het nieuwe design voor LinkedIn bedrijfspagina’s door de visuele mogelijkheden van de carrière pagina’s van een aantal geselecteerde bedrijven uit te breiden. Je kunt deze pagina’s bekijken door te klikken op de volgende URL’s: American Express, Unilever, en Expedia.

Voorbeeld

LinkedIn heeft een voorbeeld gepubliceerd waarin zichtbaar is hoe de landingspagina van de nieuwe bedrijfspagina’s er uit gaan zien. Dit voorbeeld is hieronder weergegeven:

Ebook: LinkedIn bedrijfspagina maken

Het nieuwe design van LinkedIn bedrijfspagina’s wordt de komende maanden uitgerold onder alle eigenaren van bedrijfspagina’s op LinkedIn. Wanneer de veranderingen voor alle bedrijfspagina’s beschikbaar zijn, zal het ebook Snelcursus LinkedIn bedrijfspagina maken van de Nederlandse Social Media Academie (NSMA) zo snel mogelijk worden aangepast. Ontdek als eerste dat het vernieuwde ebook beschikbaar is door ons te volgen via Twitter, Facebook en/of LinkedIn.

Bron: LinkedIn Blog