13-01-2016 / Ayman van Bregt

Introductie van Twitter advertenties die de conversatie stimulerenTwitter heeft een nieuw type Twitter advertenties geïntroduceerd die het mogelijk maakt om conversaties rond het bericht te stimuleren. In dit artikel staan de nieuwe mogelijkheden van deze Twitter advertenties op een rij.

Introductie van Twitter advertenties die conversaties stimuleren

Twitter heeft de afgelopen jaren diverse vernieuwingen doorgevoerd aan het adverteren op Twitter. De nieuwe functionaliteit, die begin deze maand werd geïntroduceerd, biedt adverteerders de mogelijkheid om eenvoudiger in gesprek te raken met Twitter-gebruikers aan de hand van de ‘conversational ads‘.
De conversational ads maken het mogelijk om Twitter advertenties een niveau dieper te gaan dan de promoted tweets met een aantrekkelijke afbeelding of video. Zij kunnen namelijk direct voor conversatie zorgen.

De conversational ads maken het mogelijk om Twitter advertenties een niveau dieper te gaan dan de promoted tweets met een aantrekkelijke afbeelding of video.
De nieuwe Twitter advertenties maakt het mogelijk om een call to action-knop op te nemen met een geautomatiseerde reactie op basis van de keuze die de Twitter gebruiker zelf maakt.
Zo kan een merk een advertentie tonen met een vraag met twee opties. Op basis van de gekozen optie wordt er een relevant en ‘gepersonaliseerd’ antwoord automatisch gegeven. De onderstaande Twitter-afbeelding laat een voorbeeld van de conversational ads zien:

De gekozen hashtag creëert automatisch een tweet die een Twitter gebruiker kan personliseren en delen. Na het delen van het bericht ontvangen gebruikers een automatische bedanktweet van de adverteerder, zoals onderstaande afbeelding laat zien:

Met deze vorm van adverteren op Twitter wordt het mogelijk om advertenties beter deelbaar te maken in de netwerken van Twitter-gebruikers. Advertenties worden hiermee meer gezien worden als ‘reguliere’ tweets.

De conversational ads zijn beschikbaar in een betatest voor geselecteerde adverteerders wereldwijd en zullen op termijn beschikbaar worden om te monitoren via de Twitter Brand Hub.