11-08-2014 / Ayman van Bregt
LinkedIn heeft de kwartaalcijfers gepubliceerd over het tweede kwartaal 2014 op het eigen LinkedIn-blog. De omzet steeg met 47% ten op zichte van dezelfde periode in 2013. In dit artikel een overzicht van de omzetcijfers van LinkedIn in het tweede kwartaal van 2014.
Kwartaalcijfers Linkedin omzet 2014 tweede kwartaal
Het LinkedIn verdienmodel bestaat uit drie pijlers; Premium subscriptions, Marketing solutions en Talent solutions. Een toelichting op de verschillende onderdelen van het LinkedIn verdienmodel is te vinden in het artikel ‘Uitleg over het LinkedIn verdienmodel‘.
De belangrijkste cijfers die door LinkedIn werden gepresenteerd staan hieronder weergegeven:
- LinkedIn had een omzet van $543 miljoen (47% groei ten opzichte van 2013);
- LinkedIn boekte een winst van $145 miljoen (27% van de omzet);
- De opbrengsten per aandeel kwamen neer op $0,51 ten opzichte van $0,38 in 2013;
- De inkomsten uit LinkedIn Talent Solutions kwamen uit op $322 miljoen, een stijging van 49% ten opzichte van 2013 (Talent Solutions vertegenwoordigt 60% van de totale LinkedIn omzet);
- De inkomsten uit LinkedIn Marketing Solutions kwamen uit op $106 miljoen, een stijging van 44% ten opzichte van 2013 (Marketing Solutions vertegenwoordigt 20% van de LinkedIn totale omzet);
- De inkomsten uit Premium Subscription (betaalde LinkedIn abonnementen) kwamen uit op $105 miljoen, een stijging van 44% ten opzichte van 2013 (Premium Subscriptions vertegenwoordigt 20% van de totale LinkedIn omzet).
Meer informatie over de kwartaalcijfers van de LinkedIn omzet voor het tweede kwartaal 2014 is te lezen in deze LinkedIn-blogpost en te zien in de onderstaande LinkedIn slideshare-presentatie.
De kwartaalcijfers van de LinkedIn omzet eerste kwartaal 2014 zijn hier te bekijken.